فرماندار ورامین:
فعالیت کارخانه قند ورامین از سر گرفته می شود
تاریخ انتشار : تیر ۲۳, ۱۳۹۶ ۹:۱۰ ب.ظ
 
فرماندار شهرستان ورامین گفت: با مساعدت وزیر صنعت، معدن و تجارت و با تامین مواد اولیه موردنیاز کارخانه قند ورامین به مدت دو سال، فعالیت این کارخانه از سر گرفته می شود.
 فعالیت کارخانه قند ورامین از سر گرفته می شود

به گزارش ندای وارنا به نقل از ایرنا، محمدرضا یوسفی روز جمعه ۲۳ تیر ۹۶با بیان اینکه روز گذشته مسئولان ارشد شهرستان ورامین با وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار و گفت و گو کردند، افزود: در این جلسه مشکلات کارخانه قدیمی قند، کارخانه شیر و لبنیات وارنا و صنایع آهن گداخت ساخت میل لنگ مطرح شد و وزیر دستور لازم برای رفع این مشکلات را صادر کرد.

وی اظهار کرد: فعالیت مجدد کارخانه تصفیه قند ورامین که در دولت قبل تعطیل شد، از مطالبات مردم شهرستان است.
یوسفی با تاکید بر اینکه تعطیلی این کارخانه بیش از ۴۰۰ نفر را بیکار کرد، افزود: با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، قرار شد تا شکر خام مورد نیاز فعالیت مجدد این کارخانه برای مدت دو سال تامین شود و کارگران به کار مشغول شوند.
فرماندار شهرستان ورامین درباره کارخانه تولید شیر و لبنیات وارنا نیز گفت: این کارخانه از کارخانجات مهم شهرستان است که طی سال های اخیر با مشکلاتی برای ادامه فعالیت روبرو بود.
وی یادآور شد: به دستور وزیر صنعت، بررسی مشکلات حوزه تامین اجتماعی، کارت بازرگانی، مطالبات بانک ها و جرائم دیرکرد به طور ویژه در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد تا در خصوص پرداخت مالیات این کارخانه نیز همکاری لازم از سوی سازمان امور مالیاتی انجام شود.
وی گفت: مشکلات شرکت آهن گداخت نیز از دیگر مسائلی بود که با وزیرصنعت، معدن و تجارت مطرح و مقرر شد شرکت ایران خودرو، با خرید میل لنگ های تولیدی این شرکت، به ادامه فعالیت آن کمک کند.
یوسفی احداث یک کارخانه تولید روغن نباتی با ظرفیت ۵ هزار تن را از دیگر مصوبات دیدارمسئولان شهرستان ورامین با وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد.
فرماندار ورامین یکی از مشکلات این شهرستان در حوزه صنعت را تبدیل لکه صنعتی خیرآباد به شهرک صنعتی دانست و افزود: در سفر ماه گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان ورامین و دیدار وی از صنایع مستقر در این منطقه اقتصادی، مشکلات به طور کامل بیان و درخواست مسئولان و صاحبان صنایع برای تبدل شدن به شهرک صنعتی غیردولتی ارائه شد.
وی گفت : منطقه صنعتی خیرآباد با وسعت ۳۵۰ هکتار، یکی از مناطق مهم صنعتی شهرستان ورامین است که به گفته وزیر صنعت، ساماندهی آن برای تبدیل به شهرک صنعتی غیردولتی در کمیسیون زیر بنایی دولت مطرح شده است.
یوسفی اظهار کرد: در حال حاضر ۶۰۰ قرارداد فعالیت و استقرار واحدهای صنفی و صنعتی در منطقه صنعتی خیرآباد منعقد شده و تولید کنندگان مشغول فعالیت هستند.
وی تصریح کرد: طی هفته های آینده هیاتی به سرپرستی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از این منطقه بازدید کرده و زمینه تبدیل شدن آن به شهرک صنعتی غیر دولتی را فراهم می کنند.
شهرستان ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است؛ این شهرستان با داشن سه شهرک صنعتی چرمشهر، سالاریه، شهید ملاآقایی و یک منطقه صنعتی در خیرآباد، از ۷۵۰ واحد تولیدی خرد، متوسط و بزرگ برخوردار است.

کد مطلب: 1879
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری