رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان ری مطرح کرد
فعالیت ۳ هزار واحد صنعتی در شهرستان ری/ کسب جایگاه نهم کشوری ری در حوزه صنوف
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۲ ق.ظ
 
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری با اشاره به جایگاه نهمی این شهرستان در حوزه صنوف کشور، گفت: در حال حاضر 3 هزار واحد صنعتی بزرگ و متوسط در سطح شهرستان ری فعالیت می‌کنند.
 فعالیت ۳ هزار واحد صنعتی در شهرستان ری/ کسب جایگاه نهم کشوری ری در حوزه صنوف

به گزارش  ندای وارنا به نقل از خبرگزاری فارس ، عزیزالله افضلی بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان ری در سال ۹۵ ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۳ هزار واحد صنعتی بزرگ و متوسط در شهرستان ری فعالیت می‌کنند که بالغ بر ۲ هزار و ۸۰۰ واحد آن دارای پروانه هستند.

وی گفت: شهرستان ری ظرفیت دو شهرک صنعتی مصوب شمس‌آباد (بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه با ۳ هزار هکتار وسعت) و شهرک صنعتی کهریزک را دارد که واحدهای صنعتی فعال این شهرستان در این دو شهرک صنعتی استقرار یافته‌اند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری ساماندهی صنوف آلاینده‌ را از اولویت این اداره در سال جاری برشمرد و عنوان کرد: به طور جد در سال جاری پیگیر ساماندهی صنایع آلاینده هستیم.

وی ادامه داد: شهرستان ری در حوزه صنعت رتبه ۱۴ کشور و در زمینه صنوف جایگاه نهم کشوری را دارا است و شاخصه‌های صنعتی آن برتر از ۱۷ استان کشور است.

افضلی با اشاره به فعالیت ۱۷ هزار واحد صنعتی در استان تهران بیان داشت: ۱۳ درصد واحدهای صنعتی استان تهران در شهرستان ری واقع شده است.

وی با اشاره به قابلیت‌های صنعتی شهرستان ری عنوان کرد: برخی از واحدهای صنعتی شهرستان ری در حال حاضر ظرفیت کسب پروانه را دارند که به دلیل پاره‌ای از مشکلات مانند محدوده جغرافیایی و غیره تاکنون توفیق کسب پروانه صنعت را نداشته‌اند که امید است در سال اقتصاد مقاومتی با رفع این موانع شاهد کمک‌های شایانی به این واحدهای صنعتی باشیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ری در پایان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۵۴ هزار کارگر در دو شهرک صنعتی شهرستان ری مشغول فعالیت هستند و با تکمیل ظرفیت‌های این دو شهرک صنعتی قابلیت افزایش ظرفیت اشتغالزایی تا سقف ۸۰ هزار کارگر وجود دارد.

به گزارش فارس، شهرستان ری یکی از قطب‌های صنعتی استان تهران به شمار می‌رود و بالغ بر ۱۱ منطقه این شهرستان منطقه صنعتی و صنفی است.

کد مطلب: 595
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری