قمه‌زنی طبق قانون جرم است/ به دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
تاریخ انتشار : شهریور ۲۲, ۱۳۹۷ ۷:۰۳ ب.ظ
 
دادستان ورامین گفت: طبق قانون تظاهر به هر عمل حرام جرم دارد و طبق شرع نیز عمل قمه زدن حرام است؛ به همین جهت اگر قرار به برخورد قانونی باشد شرایط آن مهیا است
 قمه‌زنی طبق قانون جرم است/ به دنبال فرهنگ‌سازی هستیم

به گزارش ندای وارنا؛ابوالقاسم مرادطلب دادستان شهرستان ورامین در جلسه هم‌فکری با برخی متولیان هیئت‌های مذهبی که در سالن جلسات سپاه ورامین برگزار شد، تصریح کرد: امام حسین(ع) از اهداف قیام خودشان را آشکار کردن نشانه‌های دین بیان کردند.
وی با بیان اینکه قمه زدن در راستای آشکار کردن نشانه‌های دین مبین اسلام نیست، گفت: هیچ‌جا حرکتی مانند قمه‌زنی باعث جلب فردی غیر مسلمان نمی‌شود و همین مسئله نیز نشان بسیار خوبی برای اشتباه بودن این عمل است.

مرادطلب خاطرنشان کرد: قمه‌زنی هیچ توجیه عقلانی ندارد و افرادی که این کار را انجام می‌دهند مغرض هستند و این افراد باید توبه کنند.

دادستان شهرستان ورامین اظهار داشت: دشمنان صراحتاً اعلام کرده‌اند که میلیون‌ها دلار برای مداحی‌های شما خرج کرده‌ایم که برای همه این مطالب مستنداتی وجود دارد.

وی تصریح کرد: صهیونیست‌ها دقیقاً در حال رصد هستند تا مقابل ظهور حضرت مهدی(عج) را بگیرند همان‌گونه که در تلاش بودند تا جلوی تولد و همچنین انجام رسالت پیامبر(ص) را بگیرند؛ ولی به لطف خدا نتوانسته‌اند این کار را بکنند ولی ما نیز باید هوشیار باشیم.

مرادطلب با بیان اینکه درگیر مطالب فرعی‌مان کرده‌اند، خاطر‌نشان کرد: برخی از افرادی که قمه می‌زنند، دشمنان بدون مواجب امام حسین(ع) شده و به آن‌هایی که این افراد را نیز امر به معروف می‌کنند نیز توهین می‌کنند و همچنین توقع پاداش و ثواب را نیز دارند.

وی بیان کرد: طبق قانون تظاهر به هر عمل حرام جرم دارد و طبق شرع نیز عمل قمه زدن حرام است؛ به همین جهت اگر قرار به برخورد قانونی باشد شرایط آن مهیا است ولی تا به امروز وارد این مرحله نشده و به دنبال فرهنگ‌سازی بوده‌ایم و امیدواریم که افراد غیر مغرض به راه درست وارد شوند و مغرضان نیز از این افراد جدا شوند.

منبع : فارس

انتهای پیام/

کد مطلب: 3767
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری