فرماندار شهرستان پیشوا:
قیام پانزده خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود
تاریخ انتشار : خرداد ۱۰, ۱۳۹۹ ۵:۰۹ ب.ظ
 
فرماندار شهرستان پیشوا گفت: قیام ۱۵ خرداد در سال ۴۲ نقطه عطف و آغازگر انقلاب اسلامی ایران بود‌.
 قیام پانزده خرداد نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود

به گزارش ندای وارنا؛  حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا در حاشیه مراسم پیشوای قیام  بیان کرد: قیام ۱۵خرداد در سال ۴۲ نقطه عطف و آغازگر انقلاب اسلامی ایران بود‌.

وی خاطرنشان کرد: پانزده خرداد، روز قیام خونین مردم جان برکفی است که به نام اسلام و برای دین خدا به میدان آمدند تا سلطه طاغوتیان را از کشورشان برچینند.

فرماندار پیشوا این قیام را یادگاری از پیوند معنوی توده‌های عظیم مردم کشور ما دانست و افزود: پانزده خرداد واکنشی از احساس عمیق مذهبی ملّت ایران، نمایشی از به پا خاستن مردمی که می‌خواستند ظلم و ستم را از بُن بر کنند و تجسّمی از تاریخ اسلام و درجه‌ای برای سنجش فداکاری و از خودگذشتگی انسان‌هایی است که به دنبال آرمان الهی حرکت می‌کنند.

عباسی اظهار داشت: تفاوتی که نگاه و اعتقاد مردم ما به خصوص مردم پیشوا با سایر نقاط دیگر و حتی جهان در حال حاضر دارد آموزه‌هایی است که از مکتب امام(ره) و اسلام عزیز دریافت کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: عمق نگاه و تفکر  امام در مردم عزیز شهرستان پیشوا در آن شرایط خفقان متبلور بود و در شرایط سیاسی و امنیتی  که در کشور داشتیم مردم این دیار از مضجع شریف امامزاده جعفر (ع) به تبعیت و دفاع از مرجعیت انقلاب خودشان را آغاز کردند و به شهادت جمعی از عزیزان نائل شدند و ثمره و نتیجه آن مسیر در بهمن ۵۷ با به وجود آمدن نظام مقدس جمهوری اسلامی که تمدن ساز در این دوران است شاهد بودیم.

کد مطلب: 8263
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری