نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک:
قیام ۱۵ خرداد فرهنگ ولایت‌مداری مردم دشت ورامین است
تاریخ انتشار : خرداد ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۳۸ ب.ظ
 
نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ نه فقط یک روز که فرهنگ ولایت‌مداری مردم دشت ورامین در دفاع از مرجعیت و رهبری دینی است.
 قیام ۱۵ خرداد فرهنگ ولایت‌مداری مردم دشت ورامین است

به گزارش ندای وارنا؛  حسین نوش‌آبادی شامگاه ‌چهارشنبه در یادواره شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم دشت ورامین که در روستای محمدآباد عرب‌ها، مبداء این قیام برگزار شد اظهار داشت: ۱۵ خرداد فقط یک روز نیست که هر سال آن را گرامی بداریم بلکه فرهنگی است که در آن ولایت‌مداری دشت ورامین به اثبات رسید.
وی افزود: مردم دشت ورامین در ۱۵ خرداد سال ۴۲ در حالی که در اوج خفقان دوران ستم‌شاهی قرار داشتند، تنها به عشق دفاع از حریم ولایت و مرجعیت شیعه، با دستانی خالی و قلبی مالامال از ایمان وارد میدانی شدند که به خوبی می‌دانستند شهادت انتظار آنان را می‌کشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این‌که امام راحل فرمودند انتظار فرج از نیمه خرداد کشم، به دلیل اهمیت قیامی است که باعث گشایش در مسیر انقلاب شد و ثمره آن در ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پیروزی انقلاب اسلامی منجر گردید.
نوش‌آبادی افزود: اگر امروز ایران اسلامی در اوج عزت و اقتدار جهانی قرار دارد، ریشه در حرکت کفن‌پوشان و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد دارد.
وی خاطرنشان کرد: هر چند که شهیدان ۱۵ خرداد غریبانه به شهادت رسیدند، محل دفن آنان مشخص نیست و بسیاری از آنان زنده به گور شدند ولی خون آنان هیچ‌گاه به هدر نرفت و موجب استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و زنده شدن اسلام ناب محمدی شد.
در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ مردم دشت ورامین که در سومین روز از شهادت سید و سرور شهیدان حضرت اباعبدالحسین (ع) مشغول عزاداری بودند با آگاهی از دستگیری امام راحل و به منظور حمایت از مرجعیت شیعه ، کفن بر تن پای پیاده به سمت تهران حرکت کردند.
در جریان قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم ورامین، هفت جوان به نام‌های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

کد مطلب: 8429
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری