قیمت ۶ الی ۷ هزار تومانی برای دلار معقول است
تاریخ انتشار : مهر ۱۱, ۱۳۹۷ ۸:۲۳ ب.ظ
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: قیمت ۶ الی ۷ هزار تومانی برای دلار معقول است.
 قیمت ۶ الی ۷ هزار تومانی برای دلار معقول است

به گزارش ندای وارنا؛محمد امامی امین پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه تنظیم بازار استان طی سخنانی با اشاره به قیمت نان گفت:از سال ۹۳ تاکنون در حوزه نان مصرفی افزایش قیمت نداشتیم .هزینه‌ها طی چند سال گذشته افزایش پیدا کرده است و تولید کننده‌های نان سنتی و صنعتی همواره این مشکل را داشتند که با توجه به افزایش قیمت‌ها در حوزه انرژی باید به گونه‌ای هزینه‌های دیگر تأمین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استان تهران گفت: نانوایان قیمت نان را افزایش ندادند، اما متاسفانه شاهد کاهش وزن و حجم نان در طی این چند سال بودیم.

وی ادامه داد: از سوی اتحادیه نانوایان اتاق اصناف پیشنهاد شد که نانوایان بر اساس وزن، قیمت را تعیین کنند، لذا مقرر شد این پیشنهاد را به کارگروه ملی ارسال و در صورت موافقت به استان تهران ابلاغ کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استان تهران با اشاره وضعیت نوسانات قیمت مرغ در استان تصریح کرد: در چند روز گذشته شاهد نوساناتی در حوزه مرغ مصرفی بودیم که مهمترین دلایل این تغییرات افزایش واردات نهاده های دامی در حوزه بین‌المللی بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای نهاده های دامی تأمین می‌کند، اما متاسفانه شاهد ورود بخش خصوصی به خصوص دلالان به چرخه معیوب نظام توزیع نهادهای دامی هستیم.

امامی امین بیان کرد: دخالت دلالان در این حوزه موجب می‌شود که نهاده های دامی با قیمت مصوب به دست تولید کننده نرسد.

وی افزود: کمیته‌ای متشکل از استانداری تهران، جهادکشاورزی، انجمن‌های صنفی و اتحادیه‌های تولیدی و سازمان حمایت از مصرف کننده و تعزیرات تشکیل و یک سازوکار مشخصی با نگاه کارشناسی اعلام شد که بر این اساس نسبت به تشکیل شبکه تأمین و تولید و توزیع اقدام کنیم تا شاهد رضایت مصرف کننده و کاهش هزینه‌های تولید کننده برای مرغ مصرفی باشیم.

معاون هماهنگی امور افتصادی و توسعه منابع استانداری تهران با اشاره به افزایش قیمت ارز در چند هفته گذشته نیز گفت: افزایش ارز در چند هفته گذشته غیر منطقی بود.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز شاهد از بین رفتن حبابی هستیم که در این چند هفته به وجود آمده بود.

امامی امین گفت: به اعتقاد اقتصاددانان و بخش خصوصی ارزش واقعی دلار در کشور با توجه به شرایط فعلی بین ۶ تا ۷هزار تومان است.

وی افزود: هم اکنون دولت برای ارز ۴۲۰۰ تومانی یارانه پرداخت می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران تصریح کرد: برای این که بخش صادرات را نیز تقویت کنیم، ارز با قیمت ۶ تا ۷ هزار تومان معقول است.

وی در رابطه با ارز تأمین کالاهای اساسی نیز ادامه داد: دولت ارز ۴۲۰۰ تومان را برای کالاهای اساسی تأمین می‌کند، بنابراین مابقی این عدد حباب است و حبابی است که دلالان و صراف‌های غیر متعهد نسبت به بازار اقتصادی کشور ایجاد می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استان تهران در ادامه بیان کرد: هم اکنون که شاهد افول قیمت دلار هستیم، باید شاهد افول قیمت‌هایی باشیم که به صورت غیر منطقی افزایش یافته بودند.

وی افزود: بخش تعزیرات، تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کننده به این موضوع به طور جدی ورود کرده‌اند، چرا که دیگر بهانه‌ای برای افزایش قیمت وجود ندارد.

امامی امین گفت: در حال حاضر مقاومت صرافی‌ها و کسانی که دلارها را ذخیره کرده بودند، شاهد هستیم و امیدواریم که این مقاومت شکسته شود.

وی افزود: بخش عمده کالاها یا از طریق ارز ۴۲۰۰ تومانی و یا از طریق ارز نیمایی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استان تهران تصریح کرد: آن چیزی که در بازار خرده فروشی تأمین می‌شود کمتر از ۵ درصد است که این عدد نباید تأثیری بر اقتصاد کشور داشته باشد.

وی در رابطه با تأمین لاستیک نیز گفت: یک انبار ۱۱۰ هزار حلقه‌ای لاستیک سبک و سنگین در شهر ری کشف شد که وارد چرخه توزیع می‌شود و هم اکنون حدود ۱۴۷ هزار تن لاستیک وارد و در حال توزیع است و یک محموله دیگر ۳۰۰حلقه‌ای لاستیک نیز ترخیص خواهد شد که امیدواریم با توزیع این‌ها شاهد کاهش شدید قیمت لاستیک شویم.

منبع : مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 4278
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری