لزوم اجرای مهارت‌آموزی محیط کار ویژه اتحادیه‌ها و صنایع در قرچک
تاریخ انتشار : آبان ۱۰, ۱۳۹۷ ۹:۱۴ ب.ظ
 
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قرچک گفت: طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی ویژه روسای اتحادیه‌ها و صنایع برگزار شود.
 لزوم اجرای مهارت‌آموزی محیط کار ویژه اتحادیه‌ها و صنایع در قرچک

به گزارش ندای وارنا؛صبح پنج شنبه، جلسه شورای مهارت شهرستان قرچک، با حضور اله بخش حبیبی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار، مهدی مبشر دبیر شورای مهارت و رئیس اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان و سایر اعضاء در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قرچک در این جلسه ضمن تسلیت اربعین حسینی(ع)، با اشاره به اقدامات دولت در راستای محقق شدن منویات مقام معظم رهبری در حوزه اشتغال و شعار سال حمایت از کالای ایرانی اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی را یکی از اهداف بیان کرد.

اله بخش حبیبی در ادامه بابیان اینکه در طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی، مهارت آموز پس از کسب دانش کافی دریکی از حرفه‌های آموزشی مجاز، به‌منظور کسب مهارت تحت نظارت مرکز یادگیری و مطابق مقررات آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در واحدهای مشمول طرح توسط فردی که تجربه، توان فنی، شغلی و مهارتی وی مورد تائید اداره فنی حرفه‌ای و  صنف یا صنعت مربوطه بوده است مشغول مهارت‌آموزی می‌شود، هدف طرح را ارائه آموزش‌های هدفمند به افراد برحسب نیاز صنعت و بازار دانست و همکاری و اهتمام ویژه تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان را خواستار شد.

حبیبی تأکید کرد: با توجه به اهمیت آموزش و توانمندسازی نیروی کار و ضرورت انتزاع اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان از ورامین و همچنین تکمیل سه سوله نیمه‌کاره شهرستان که باگذشت ۱۲ سال در حال تخریب قبل از بهره‌برداری می‌باشند از طریق اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران موضوع تعمیر و تجهیز، پیش‌بینی چارت سازمانی و راه‌اندازی مرکز قرچک در اسرع وقت پیگیری شود.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قرچک بیان داشت: با توجه به نیاز اطلاع‌رسانی و توجیه صنایع خرد و کوچک در راستای اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی در شهرستان، اداره صنعت، معدن و تجارت با همکاری اتاق اصناف، اداره فنی و حرفه‌ای، شهرداری و دیگر اعضای مرتبط نسبت به برگزاری نشستی با حضور روسای اتحادیه‌ها و صنایع جهت آشنایی و تشویق در اجرای طرح مذکور اقدام نمایند.

وی تأکید کرد: با توجه به وجود پتانسیل و کارگاه‌های صنایع‌دستی شهرستان، اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نسبت به ارسال لیست کارگاه‌های واجدالشرایط به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای به‌منظور اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی اقدام کند.

آزمون‌های مختلف سنجش مهارت در سطح شهرستان قرچک برگزارشده است

در ادامه این جلسه مهدی مبشر رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان قرچک به تشریح دستورالعمل ابلاغی طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و همچنین دیگر مسائل و موارد مطروحه پرداخت.

وی افزود: در شهرستان قرچک طی تفاهم‌نامه‌هایی که با ادارات و ارگان‌های مختلف به امضا رسیده بود، آموزش‌ها و مهارت‌های مختلفی در سطح شهرستان برگزار شد و با افرادی که در امتحانات نمره قبولی گرفته بودن گواهی مهارت اهدا شد.

مبشر بیان داشت: مرحله آزمون سنجش مهارت کارجویان و کارآموزان در ۶۵ حرفه فنی و مهارتی، نمونه‌ای از این آزمون‌ها در شهرستان قرچک بود.

گفتنی است  در ادامه این جلسه هر یک از اعضاء بابیان نکات کارشناسی و توضیحات فنی پیرامون موضوع جلسه به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

منبع :مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 5170
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری