مانور «زنگ زلزله» در مدارس جنوب تهران اجرا شد
تاریخ انتشار : آذر ۱۰, ۱۳۹۷ ۹:۴۲ ب.ظ
 
دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۲۰ تهران از برگزاری مانور های مقابله و تخلیه اضطراری در برابر زلزله و کارگاه های آموزشی زنگ زلزله به مناسبت روز ایمنی و زلزله در مدارس جنوب تهران خبر داد.
 مانور «زنگ زلزله» در مدارس جنوب تهران اجرا شد

به گزارش ندای وارنا؛

احمد غلامی پیش از ظهر شنبه با اعلام خبر برگزاری مانور های مقابله و تخلیه اضطراری در برابر زلزله و کارگاه های آموزشی زنگ زلزله به مناسبت روز ایمنی و زلزله در مدارس جنوب تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت روز ایمنی و زلزله و به منظور آمادگی دانش آموزان و اولیاء مدارس در هنگام بروز حوادث و وقایع غیر منتظره مانور زنگ زلزله در مدارس منطقه ۲۰ تهران اجرا شد.

غلامی با اشاره به اینکه مانور زنگ زلزله منطقه ۲۰ تهران همزمان با بیستمین مرحله مانورهای زلزله سراسر کشور ویژه مدارس به اجرا درآمد، افزود: مدارس راضیه شکرایی و شهید غیوری از مدارس پایلوت این طرح بودند که با حضور مسئولین و مدیران شهری به اجرا رسید.

وی کاربردی کردن آموخته های دانش آموزان در مورد زلزله را از مهمترین اهداف این مانورها برشمرد و گفت: بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده و وقوع  زلزله فرضی ؛ شیوه پناهگیری صحیح، تخلیه و خروج اضطراری به شیوه صحیح از سوی دانش آموزان عملیاتی شد و مراحل مختلف مقابله با زلزله شامل پناه گرفتن,حمل و کمک به مصدومان و حفظ آرامش و خونسردی به دانش آموزان آموزش داده شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۲۰ تهران با اشاره به اینکه آموزش دانش آموزان و اولیاء آنها و معلمین مدارس در فرهنگ سازی رعایت اصول ایمنی و روشهای مقابله با حوادث در سطح جامعه تاثیرگذار هستند بیان داشت: در همین راستا برای اولین بار سمینار آموزشی مدیریت بحران و کارگاه تئوری و عملی اطفاء حریق با حضور اولیاء دانش اموزان و معلمین در مدارس دخترانه راضیه شکرایی و شهید غیوری برگزار شد.

منبع :مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 5956
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری