متقاضیان تا ۲۰ آبان مهلت ارسال آثار برای جشنواره فیلم عمار دارند
تاریخ انتشار : مهر ۲۲, ۱۳۹۷ ۹:۵۴ ب.ظ
 
مسئول شورای سیاست گذاری گفت: ۲۰ آبان ماه مهلت ارسال آثار برای جشنواره فیلم عمار است و این جشنواره نیز از ۶ تا ۱۶ دی ماه برگزار می شود.
 متقاضیان تا ۲۰ آبان مهلت ارسال آثار برای جشنواره فیلم عمار دارند

به گزارش ندای وارنا؛وحید جلیلی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری جشنواره فیلم عمار که در بیت شهید « فاطمی مفرد» در روستای « تورقوزآباد» برگزار شد، طی سخنانی گفت: قابلیت های رسانه سینما در دنیا بسیار فراتر از سینمای داستانی حرفه ای است و به نظر می رسد، انقلاب اسلامی آن قدر که به سینما خدمت کرده از خدمات سینما به شکل متقابل استفاده نکرده است و جشنواره عمار یک تلاش و تکاپویی برای معرفی سوژه هایی که قابلیت انعکاس دارد، به عرصه سینمایی کشور است، منظور ما از سینما، فیلم های کوتاه، مستند، انیمیشن و نیز فیلم های سینمایی است.

وی با بیان این که ظرف ۳ سال آینده نسل جدید فیلمسازان حرفه ای انقلاب اسلامی در حوزه سینمای داستانی ورود می کنند، افزود: امروز نیز آثار بسیار درخشانی در چند سال اخیر توسط جوانان نسل سوم انقلاب اسلامی ساخته شده که نه تنها از نظر ارزشی و انقلابی در جایگاه والایی قرار دارد، که از نظر سینمایی نیز ارزش بسیاری دارد، رصدهای ما نشان می دهد، افرادی که در سال های گذشته در بخش فیلم کوتاه جشنواره عمار حضور داشتند، کم کم در حال وارد شدن به سینما هستند.

مسئول شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم عمار با بیان این که کشور ما از تورقوزآباد، تا برازجان، اهر و … در طول ۵۵ سالی که نهضت امام خمینی( ره) در این کشور آغاز شده قهرمانان فراوانی را به جهان معرفی کرده است، گفت: این قهرمانان سوژه های فراوانی را به سینمای کشور پیشکش کرده اند و امیدوارم هنرمندان ما این هدایای بزرگ را پس نزنند و از این عزیزان و سیره آن ها برای حل آسیب های اجتماعی بهره بگیرند و امیدوارم جشنواره فیلم عمار به اندازه وسع و توان خود بتواند در این عرصه ایفای نقش کند.

وی با اشاره به اظهارات نتانیاهو در خصوص تورقوزآباد گفت: سانتریفیوژها و غنی کننده های ما مادران شهدا هستند، این عزیزان منابع قدرت در کشور هستند، نتانیاهو بی ربط هم نگفته است، چرا که هرجا که خانه شهدا است، منبعی برای قدرت این کشور و ایستادگی در برابر زورگویی های قدرت های جهانی است.

وی از راه اندازی بخش فیلم های سفارشی در جشنواره امسال فیلم عمار خبر داد و گفت: این بخش تاکنون مورد استقبال قرار گرفته است.

جلیلی گفت: نهمین جشنواره فیلم عمار ششم تا شانزدهم دی ماه در سینما فلسطین تهران برگزار می شود و متقاضیان شرکت در این جشنواره مردمی تا ۲۰ آبان ماه مهلت دارند آثار خود را در بخش های فیلم، نقد، مقاله و فیلم های پژوهشی را در سایت جشنواره ثبت و حداکثر تا ۵ روز پس از آن به دبیرخانه جشنواره اطلاع دهند.

مسئول شورای سیاست گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: فیلم های مردمی این جشنواره نیز تا ۳۰ مهرماه ۹۸ در شهرها و روستاهای کشور اکران می شوند.

منبع : مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 4506
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری