مجمع نمایندگان استان تهران در حال بررسی گزینه های استانداری است
تاریخ انتشار : آبان ۲۶, ۱۳۹۷ ۹:۱۷ ب.ظ
 
دبیر مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان استان تهران در حال بررسی گزینه های استانداری است.
 مجمع نمایندگان استان تهران در حال بررسی گزینه های استانداری است

به گزارش ندای وارنا؛محسن علیجانی  گفت در خصوص انتخاب استاندار تهران اظهار داشت: بحث استاندار تهران، بحث بسیار با اهمیتی است که با توجه به جمعیت استان تهران و تمرکز موارد اداری و سیاسی از اهمیت ویژه تری برخوردار است.

علیجانی در ادامه با بیان اینکه استاندار انتخابی تهران باید به نوعی نماد و پرچمی برای استانداری محسوب شود گفت: استاندار تهران باید بتواند نمادی از استانداری بوده و بر استان های دیگر تاثیرگذار باشد و بتواند با جریانات و نهاد ها و دستگاه های مختلف تعامل کند و از دقت خاصی برخوردار بوده و توانایی برگزاری انتخابات پیش رو برای سال های ۹۸ و ۱۴۰۰ را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه از ویژگی های استاندار تهران باید به داشتن جامعیت و تجربه خوب اشاره کنیم گفت: ما در مجمع نمایندگان استان تهران سعی می کنیم گزینه هایی را بررسی کنیم و به وزیر کشور پیشنهاد بدهیم و در نهایت انتخاب با وزیر کشور است.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه افزود: مجمع نمایندگان استان تهران برای انتخاب و پیشنهاد استاندار انتخابی به وزارت کشور هم اکنون در حال بررسی است و هنوز به جمع بندی نرسیده ایم و در آینده نزدیک سعی می کنیم اسامی را به وزیر کشور برای مشورت ارائه کنیم چرا که انتخاب استاندار حق قانونی ما نیست که به صورت مستقیم برای انتخاب استاندارد وارد عمل شویم.

دبیر مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هم مجمع و هم وزارت کشور معتقد هستند که باید با تعامل و مشورت گزینه ای را داشته باشند که دغدغه های مجلس و دولت به خوبی براورده شود و در حال نقد و بررسی هستیم و در حال حاضر به دلیل اینکه به جمع بندی کامل نرسیده ایم نمی توانیم اسامی را اعلام کنیم.

وی در ادامه از ارائه اسامی پیشنهادی مجمع نمایندگان استان تهران به وزیر کشور خبر داد و افزود: در زمان مقرر که قانون تعیین می کند خدمت استاندار به پایان می رسد و اگر تا آن زمان استاندار انتخاب نشود سرپرست انتخاب شده تا استاندار نهایی شود.

منبع :مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 5551
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری