مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرستان قرچک به بهره‌برداری رسید
تاریخ انتشار : آبان ۲۱, ۱۴۰۲ ۸:۰۲ ب.ظ
 
یک مدرسه ۱۲ کلاسه به نام زنده یاد محمود دربانی روز یکشنبه با حضور قائم مقام مجمع خیران مدرسه‌ساز کشور در شهرستان قرچک به بهره‌برداری رسید.
 مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرستان قرچک به بهره‌برداری رسید

به گزارش ندای وارنا؛ عملیات احداث این مدرسه ۱۲ کلاسه از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و توسط دو خیر نیک اندیش شهریار دربانی و محمددربانی احداث و با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال تکمیل و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت تا در ۲ نوبت صبح و عصر پذیرای بیش از یک هزار و ۳۰۰ دانش آموز باشد.

قائم مقام مجمع خیرین و قائم مقام جامعه خیرین حامی معلولان سازمان بهزیستی کشور در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز فرهنگ مدرسه سازی تا به آنجا پیش رفته که در استان گلستان دانش آموزان با پول قلک های خود چندین بابت مدرسه احداث کرده اند.

محمدرضا کارگری با اشاره به حضور هزاران خیر مدرسه ساز در مناطق مختلف کشور گفت: استانداردهای جهانی نشان می‌دهد که در هر کلاس درسی بین ۱۸ تا ۲۵ دانش آموز باید حضور داشته باشد و این در حالی است که امروز حدود ۵۰ دانش آموز در کلاس های درس کشور به صورت میانگین حضور دارند و این مهم لزوم احداث فضاهای آموزشی بیشتر را ایجاب می کند.

وی همچنین به تلاش بهزیستی برای احداث خانه برای خانواده های دارای معلول اشاره کرد و افزود: امروز مصمم هستیم تا برای خانواده‌هایی که ۳ تا ۴ معلول دارشته و بدون مسکن هستند خانه بسازیم و در زمان سعیدی کیا، رییس وقت بنیاد مستضعفان با اختصاص یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال، برای ۱۳ هزار معلوم بدون هیچ گونه آورده صاحب خانه شوند.

کارگری گفت: به تازگی برای تأمین جهیزیه ۱۱هزار معلول کشور که یکسال از تاریخ عقد آنها می‌گذشت و بدون جهیزیه بودند با بهزیستی وارد مذاکره شدیم و تلاش داریم تا برای این افراد جهیزیه ۷۰۰ میلیون ریالی تهیه کنیم.
وی تصریح کرد: جامعه خیرین مسوولیت تأمین یکهزار و ۱۰۰ جهیزیه را برعهده گرفته که ۳۰۰ میلیون ریال آن سهم مجمع خیرین حامی معلولان بهزیستی و ۴۰۰ میلیون ریال از طریق دیگر دستگاه ها و سازمان های دولتی تأمین می شود.

در مجموعه شهر و استان تهران۱۰۰ مدرسه آماده ساخت است

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان های استان تهران نیز در این مراسم اظهار داشت: امسال ۷۶ مدرسه خیرسازی با مشارکت دولت و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس در ۲۱ شهر و شهرستان استان تهران در حال احداث است که این مدارس تا پایان اسفندماه امسال به بهره برداری می رسد.

مجید پیروزان افزود: در مجموعه شهر و استان تهران۱۰۰ مدرسه آماده ساخت است که ۲۴ پروژه متعلق به شهر تهران است.

وی اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه امضا شده خیرین و دولت، در سال آینده ۹۹ باب مدرسه جدید در شهرستان های استان تهران احداث می شود.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز با ۵۵ هزار معلم در شهرستان های استان تهران مشغول تحصیل و تدریس هستند که آمار شهرستان شهریار با ۱۷۶ هزار دانش آموز معادل ۳ اداره کل در مناطق مختلف کشور است.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور ۸ متر متربع برای دانش‌آموزان است که این نرخ در شهرستانهای استان تهران ۲.۲ درصد است و حتی در برخی مناطق این عدد به ۱متر مربع نیز می‌رسد.

وی یادآور شد: نواحی ۱ و ۲ شهرستان بهارستان، شهریار و رباط کریم وقرچک و ورامین بیشترین تراکم حضور دانش آموزان را دارند.

همزمان با افتتاح طرح مدرسه زنده‌یاد محمود دربانی در قرچک، مدرسه دخترانه ملاآقایی،مدرسه ۶ کلاسه الحاقی عمار و شرافت و مدرسه ۶ کلاسه شهید امیر شفیعی نیز در شهرستان‌های استان تهران به بهره برداری رسید.

شهرستان قرچک با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا

کد مطلب: 14700
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری