مدرسه ۱۴۰۰ دانش اموز قرچکی پلمپ شد
تاریخ انتشار : خرداد ۲۱, ۱۳۹۵ ۲:۴۵ ق.ظ
 
  به گزارش ندای وارنا  ، بار دیگر مدرسه ای در شهرستان قرچک با حکم مالک پلمپ شد و درهایش به روی ۱۴۰۰ دانش اموز ابتدایی پسرانه و دخترانه بسته شد. این مدرسه در منطقه پرجمعیت باقر اباد روز گذشته با حکم مالک بعد از سالها پیگیری حقوقی پلمپ شد تا شهرستان قرچک همچنان با […]
 مدرسه ۱۴۰۰ دانش اموز قرچکی پلمپ شد

 

به گزارش ندای وارنا  ، بار دیگر مدرسه ای در شهرستان قرچک با حکم مالک پلمپ شد و درهایش به روی ۱۴۰۰ دانش اموز ابتدایی پسرانه و دخترانه بسته شد.
این مدرسه در منطقه پرجمعیت باقر اباد روز گذشته با حکم مالک بعد از سالها پیگیری حقوقی پلمپ شد تا شهرستان قرچک همچنان با مشکل مدارسی که ساختمان مدرسه در زمین های دارای مالکان خصوصی ساخته شد و انها بعد از سالها و عدم توافق با اموزش و پرورش حکم تخلیه مدرسه را گرفته اند، روبرو باشد.
در جدید ترین اتفاق روز گذشته مدرسه عمار منطقه باقر اباد در قرچک با حضور شاکی و دستگاه های زیربط پلمپ شد تا پلمپ و قلع و قمع چند مدرسه دیگر در طول سالیان گذشته در اذهان عمومی مردم زنده شود.

اموزش و پرورش قرچک توجه ای به مشکلات پلمپ مدارس ندارد

یکی از معلمین این مدرسه در گفتگو با خبرنگاران گفت: مدرسه عمار منطقه باقر اباد ۱۴۰۰ دانش اموز در دو شیفت دخترانه و پسرانه در مفطع ابتدایی داشت که سالها با مشکل مالک مواجه بود.
وی افزود: در نهایت بعد از سالها شکایت مالک این مدرسه ۲ سال پیش حکم قلع و قمع مدرسه را دریافت کرد اما مذاکرات شاکی با اداره اموزش و پرورش قرچک و استان نتیجه نداد و در نهایت روز گذشته مدرسه پلمپ شد.
وی تاکید کرد: شاکی و صاحب زمین مدرسه بارها به اموزش و پرورش قرچک اعلام کرده که حاضر به همکاری و کمک به دانش اموزان است و بنا بر پیشنهاد وی یا بخشی از زمین مدرسه را در اختیار وی قرار گیرد و یا هزینه زمین به وی پرداخت شود تا ایشان نیز از شکایت خود صرف نظر کند.
وی تصریح کرد: متاسفانه اداره اموزش و پرورش قرچک حاضر به همکاری با این فرد نشد و اعلام کرد که بودجه ای برای پرداخت پول به شاکی در اختیار ندارد و روز گذشته هم در هنگام پلمپ مدرسه هیچ مسئولی از شورای اموزش و پرورش قرچک و معاونین اداره حضور نداشتند.
این معلم قرچکی افزود: به عنوان یک معلم از اداره اموزش و پرورش قرچک سوال دارم ایا هزینه یک میلیاردی برای ساخت چندین مغازه در خیابان مخابرات ان هم در ملک مدرسه مهمتر از رفع مشکل مدرسه عمار بوده است؟این در حالیست که می توان با ۶۰۰ میلیون با مالک این مدرسه توافق کرد.
وی با اشاره به ضرورت رفع مشکل مدرسه گفت: اموزش و پرورش تصمیم دارد دانش اموزان این مدرسه را در مدارس اطراف تقسیم کند و باید منتظر باشیم تعداد دانش موزان در منطقه باقر اباد در هر کلاس به ۴۰ و یا ۵۰ نفر برسد.

شورای شهر قرچک نسبت به مشکلات دانش اموزان بی تفاوت است

مادر یکی از دانش اموزان نیز با انتقاد از عملکرد مسئولان شهرستان قرچک گفت:مسئولان قرچک از ابتدا در جریان مشکل مدرسه عمار باقراباد بودند و باید به عنوان یک شهروند سوال کنیم چرا حاضر به توافق با مالک اصلی مدرسه نشدند.
وی افزود: شورای شهر قرچک در سالیان گذشته ده ها زمین و ساختمان در اختیار نهادهای دولتی و خصوصی قرار داده اما حاضر به اختصاص زمین و یا بودجه برای اماکن اموزشی نیست.
وی تاکید کرد: اولیای دانش اموزان حق دارند فرزندان خود را در نزدیکترین مدرسه ثبت نام کنند اما از امروز باید دنبال ثبت نام دانش اموزانمان در مناطق دیگر قرچک مثل زیباشهر و یا پوئینک باشیم.
به هر صورت انتظار می رود اداره اموزش و پرورش قرچک در کنار سایر نهادها مانند شورای شهر و اداره کل اموزش و پرورش استان تهران با اختصاص بودجه به دنبال رفع مشکل این مدرسه و سایر مدارس قرچک باشند.

انتهای پیام/

کد مطلب: 650
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری