مراجعه به کتابخانه‌ها پس از مهار کرونا افزایش یافته است/ اجاره ماهیانه ۷ هزار کتاب در ورامین
تاریخ انتشار : آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۷:۲۵ ب.ظ
 
رئیس کتابخانه های عمومی ورامین گفت: در شهرستان ورامین 9 کتابخانه شهری، روستایی و سیار وجود دارد و ماهیانه حدود هفت هزار اجاره کتاب از این کتابخانه ها انجام می گیرد.
 مراجعه به کتابخانه‌ها پس از مهار کرونا افزایش یافته است/ اجاره ماهیانه ۷ هزار کتاب در ورامین

به گزارش ندای وارنا؛ همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، امام جمعه موقت ورامین با هماهنگی فرمانده بسیج ادارات از نهاد کتابخانه های عمومی ورامین بازدید کرد.

محمدرضا کریمی رئیس نهاد کتابخانه های عمومی ورامین در این دیدار اظهار کرد: در طول یک سال گذشته دو واحد کتابخانه روستایی در علی آباد و عبدل آباد تاسیس شد که با توجه به کثرت جمعیت استقبال خوبی از آن انجام گرفته است.

وی با توجه به پایان همه گیری کرونا و اشتیاق آحاد جامعه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: بعد از مهار کرونا، مراجعات ما چندین برابر شده است و در حال حاضر در شهر ورامین و روستاها در مجموع ۶ کتابخانه شهری به انضمام یک واحد سیار و ۳ کتابخانه روستایی فعال هستند که در این راستا ۱۵ نفر مشغول بکار هستند.

رئیس کتابخانه های عمومی ورامین ادامه داد: ماهیانه حدود هفت هزار اجاره کتاب انجام می گیرد و دو سالن مطالعه ۱۳۰ نفره ویژه آقایان و بانوان از هفت و نیم صبح تا ۱۹:۳۰ به‌طور یکسره آماده خدمت رسانی هستند.

کریمی با ذکر این نکته که به ازای هر ۲۰ هزار نفر باید یک باب کتابخانه تاسیس شود، گفت: کشور ایران از لحاظ تعداد کتابخانه در جهان‌ اسلام اول است و در خاورمیانه رتبه چهارم را دارد.

وی در پایان از دهیاران و شوراهای روستایی خواست تا احداث کتابخانه را جدی بگیرند و تصریح کرد: اگر کتابخانه ای در روستا تاسیس شود، یک نفر از داخل همان روستا به استخدام رسمی نهاد در می آید و کتاب هم توسط نهاد تامین می شود.

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در این بازدید با تقدیر از خدمات انجام گرفته به شهروندان توسط نهاد کتابخانه های عمومی گفت: کتاب در دوره ما مظلوم است و فضای مجازی نیز به گواه همگان سبب شده است تا مردم از کتاب و کتابخوانی غافل شوند.

وی از دولت و مسؤولان خواست تا ترویج فرهنگ کتابخوانی را با کاهش هزینه های چاپ کتاب دنبال کنند تا این دوست واقعی انسان ها از غربت و انزوا بیرون آید.

کد مطلب: 10675
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری