مراسم تجدید میثاق با آیت الله مهدوی کنی برگزار شد
تاریخ انتشار : مهر ۲۷, ۱۳۹۷ ۵:۲۷ ب.ظ
 
مراسم تجدید میثاق با آیت الله مهدوی کنی به مناسبت چهارمین سالگرد ارتحال این عالم ربانی برگزار شد.
 مراسم تجدید میثاق با آیت الله مهدوی کنی برگزار شد

به گزارش ندای وارنا؛صبح جمعه و به مناسبت چهارمین سالگرد ارتحال آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری، جمعی از علما، علاقمندان، شاگردان و خانواده این عالم فقید بر سر مزار وی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی( ع) حاضر شده و با وی تجدید میثاق کردند.

حاضران در این مراسم، پس از نثار گل و قرائت فاتحه و دعای عهد، به مقام والای این عالم و مجاهد نستوه ادای احترام کردند.

توصیه آیت الله مهدوی کنی پایداری در خط امام و شهدا بود

عضو هیات امنا جامعه الامام صادق( ع) و رییس هیات مدیره جامعه الامام صادق( ع) در حاشیه این مراسم  گفت: آیت الله مهدوی کنی به من گفته بودند، که دوست دارند، کنار مزار آخوند « ملا علی کنی» در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی( ع) دفن شوند و به همین دلیل ما اقدام کردیم و مزار مطهر این عالم بزرگوار را در این مکان قرار دادیم و این ۴ سال هم زمان با سالگرد ارتحال ایشان و نیز آغاز سال تحصیلی دانشگاه امام صادق( ع) برای تجدید عهد با استاد بر سر مزار وی می آییم.

حجت الاسلام سید مصطفی میرلوحی افزود: آیت الله مهدوی کنی همواره توصیه می کرد، که بر عهدی که با امام( ره) و شهدا بستید، پایبند بمانیم و فتنه ها و شدائد شما را از راه منحرف نکند و ما هر سال برای این که بگوییم در راه امام مانده ایم، بر مزار این عالم بزرگ، بین دو حرم حضرت عبدالعظیم حسنی( ع) و حرم حضرت حمزه ابن موسی الکاظم( ع) حضور می یابیم و به دلیل تجدید عهد با امام زمان( عج) دعای عهد را قرائت می کنیم و سعی داریم، سرباز حضرت و در مسیر حضرت باشیم.

این شاگرد آیت الله مهدوی کنی افزود: این مراسم هر سال با حضور حدود ۱۰۰ شاگرد این آیت الله برگزار می شود.

مراسم بزرگداشت آیت الله مهدوی کنی یکشنبه و با سخنرانی حجت الاسلام رییسی برگزار می شود

داماد بزرگ آیت الله مهدوی کنی نیز در حاشیه این مراسم گفت: مراسم ارتحال آیت الله مهدوی کنی همواره پرشور و با استقبال مردم عزیز و ارادتمندان آن فقید سعید برگزار می شود.

ابراهیم انصاریان افزود: مراسم چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله مهدوی کنی، یکشنبه ۲۹ مهرماه در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، در این مراسم، قرار است؛ حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی به سخنرانی بپردازد و مرتضی طاهری و سید علی رضوی نیز در این مراسم مرثیه سرایی و مداحی خواهند کرد.

آیت الله مهدوی کَنی از روحانیان فعال در انقلاب اسلامی و نظام اسلامی است، که از سال ۱۳۴۰ فعالیت های مذهبی، حوزوی و مبارزات انقلابی خود را آغاز کرد.

عضویت در اولین شورای انقلاب، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری، عضویت به عنوان فقیه در شورای نگهبان قانون اساسی، وزارت کشور و نخست‌ وزیری بخشی از سوابق سیاسی و اجرائی این فقید سعید است.

این عالم ربانی در نهایت در سن ۸۳ سالگی، در سال ۹۳ دار فانی را وداع گفت.

منبع : مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 4719
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری