امام جمعه قرچک:
مراسم تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش شهرستان قرچک
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۹ ۸:۳۵ ب.ظ
 
به گفته امام جمعه قرچک؛ آنچه که به انسان برتری می دهد و بزرگ ترین امتیاز و افتخار انسان است؛ دانایی است.
 مراسم تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش شهرستان قرچک

به گزارش ندای وارنا؛حجت الاسلام حجت اله اسماعیلی؛ امام جمعه قرچک؛ در مراسم تجلیل از معلمان نمونه که در سالن اجتماعات ثقلین آموزش و پرورش شهرستان قرچک برگزار شد، اظهار کرد: درود می فرستیم به ارواح طیبه و تابناک امام و شهدا، شهدای معلم و دانش آموز و درود و رحمت بی کران حضرت حق به روح شهید اندیشه و تفکر و قلم و متفکر بی بدلیل آیت الله مطهری و به همه فرهنگیان عزیز و مجاهد و دلسوز اعم از خواهران و برادران به ویژه به شما نمونه ها و ممتازین تبریک عرض می کنم.

او در ادامه گفت: در طول تاریخ حوادث و اتفاقاتی که در زندگی بشر رخ داد و می دهد همه آنها عبرت است، حوادث پنهان امسال بسیار زیاد است با اینکه سختی ها و محرومیت هایی داشته اما همین محرومیت ها بزرگ ترین درس عبرت است.

او افزود: نعمت وقتی از دست رفت متوجه می شویم که چه نعمتی در اختیار ما بوده و حال آن را از دست داده ایم، خوشا بحال کسانی که از همه این فرصت ها استفاده می برند، فرصت های جدید در جهت رشد و نمو است و اگر این ها نباشد آدمی نمی تواند رو به جلو حرکت کند.

حجت الاسلام اسماعیلی تصریح کرد: معلمی شغل انبیاء است و چه اتفاق زیبایی افتاد که در زمان عصر ما برترین ها به دست بدترین افراد به شهادت می رسند؛ اما شهیدی که تیر با هدف به پیشانی و به جایگاه فکر و اندیشه او می خورد نشان دهنده مقام والای معلم است.

او بیان کرد: آنچه که به انسان برتری می دهد و بزرگ ترین امتیاز و افتخار انسان است؛ دانایی است.

امام جمعه قرچک اظهار کرد: ما باید سعی کنیم شناخت مان را نسبت به انسان های ممتاز در طول تاریخ بیشتر کنیم. اگر می‌خواهیم ممتاز و نمونه باشیم ببینیم چه چیزی باعث شد مطهری، مطهری بشود.

او گفت: صرف تجلیل و تحسین از نام و یاد شهید ما را به جایی نمی رساند؛ بلکه از مهم ترین امتیازات شهید مطهری؛ معرفت عمیق او به اسلام بود. وی یک اسلام شناس بی بدلیل و بی نظیر بود.

امام جمعه قرچک تاکید کرد: انسان اگر می خواهد مسلمان باشد و مسلمان زندگی کند باید اسلام شناس و با بصیرت باشد. چرا که مسلمانی به اسم و نشان نیست، همه نبردها سخت است. آدم باید قدرت شناخت و شجاعت داشته باشد و این کار هر کسی نیست.

امام جمعه قرچک تأکید کرد: امیدوارم خداوند رحمان هر چه زودتر آن آسایش و آموزش را به ما برگرداند و تلاش و کوشش در همه عرصه ها به جامعه انسانی و تمام دنیا برگرداند و دنیا فهمید هر چه دارای تکنولوژی باشد و نیازهای عصر مدرن باشد اما اگر امنیت روحی و روانی نباشد انگار هیچ چیزی نیست و این اصلا جای خوشحال کننده ای نیست.

کد مطلب: 7776
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری