مراسم سالروز شهادت امامزاده جعفر(ع) در پیشوا برگزار شد
تاریخ انتشار : اسفند ۲۵, ۱۳۹۵ ۱:۰۱ ب.ظ
 
همزمان با پانزدهم جمادی الثانی سالروز شهادت امامزاده جعفر(ع) برادر بلافصل امام رضا(ع)، با حضور زائران و مجاوران، مراسم سالروز شهادت این امامزاده واجب التعظیم در شهرستان پیشوا برگزار شد.
 مراسم سالروز شهادت امامزاده جعفر(ع) در پیشوا برگزار شد

به گزارش ندای وارنا، در این مراسم که شامگاه دوشنبه ۲۳ اسفند ۹۵ با حضور جمع کثیری از زائران، مجاوران، مسئولان و خانواده معظم شهدای پیشوا در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) برگزار شد، عزاداران با سردادن نوحه به عزاداری پرداختند و سخنرانان در وصف این امامزاده سخنرانی کردند.

مردم شهرستان پیشوا که از روزهای قبل با سیاه پوش کردن خیابان ها، بازار قدیمی و سردر منازل خود را برای اقامه عزای شهادت امامزاده جعفر(ع) آماده کرده بودند ، با حضور در صحن مطهر ایشان، به عزاداری پرداختند.
هیأت های عزاداری در قالب دسته های سینه زنی و زنجیرزنی شب گذشته با عبور از خیابان های اصلی ، در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) حضور پیدا کرده و شهادت ایشان را به پیشگاه امام زمان (ع) تسلیت عرض کردند.
شب گذشته تمام عزاداران میهمان خان بیکران خاندان عصمت و طهارت بودند و بسیاری از خیرّین با برپا کردن سفره اطعام از عزاداران و زایران پذیرایی کردند.
امامزاده جعفر(ع) بر طبق اسناد ارایه شده در کتب انساب یکی از فرزندان بلافصل حضرت امام موسی کاظم (ع) است.
حضرت امامزاده جعفر (ع) پس از تربیت در خاندان پاک و مطهر اهل بیت عصمت و طهارت به یاری برادر بزرگوارش حضرت علی بن موسی الرضا (ع) پرداخت و پس از حضورحضرت امام رضا (ع) در طوس از مدینه راهی این شهر شد.
در کاروان حضرت، فرزندان و فرزند زادگان حضرت امام موسی کاظم (ع) همچون ابراهیم و ابوالجواد (ع) حضور داشتند و حرکت خود را از بغداد به ولایت خراسان آغاز کردند.
آن حضرت و دیگر همراهان هنگامی که به ناحیه ساوجبلاغ امروزی رسیدند، با سپاهیان مامون درگیر شدند و بنا بر روایات حسن بن موسی الکاظم (ع) در این درگیری به شهادت رسید و حضرت امامزاده جعفر(ع) به همراه برخی از همراهان مجروم شدند.
با فر ا رسیدن شب کاروانیان در اطراف این منطقه پراکنده شدند، اما حضرت جعفر بن موسی الکاظم (ع) خود را به حوالی شهرستان پیشوا و روستای سناردک رساند و در منزل فردی به نام جلال الدین سکنی گزید.
حضرت در روز ۱۵جمادی الثانی سال ۲۱۷ هجری قمری در محله ای که امروز از آن به شهیدگاه معروف است، به شهادت رسید و در گورستان محل دفن شد.
پیشوا با بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا

کد مطلب: 1112
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری