مرکز ورامین در تسخیر تاکسی داران
تاریخ انتشار : مرداد ۲۴, ۱۳۹۶ ۵:۰۲ ب.ظ
 
استقرار شش خط تاکسیرانی و تجمع صدها تاکسی در میدان اصلی شهر ورامین مشکلات عدیده ای را برای ترافیک این شهرستان به وجود آورده و عملا مرکز این شهر را در تسخیر تاکسی داران قرار داده است.
 مرکز ورامین در تسخیر تاکسی داران

به گزارش ندای وارنا به نقل از ایرنا، ورامین از معدود شهرهایی است که در آن تاکسی ها به جای ایستگاه در خیابان ها توقف کرده و به انتظار مسافر می ایستند و از تاکسی خطی در این شهر خبری نیست ، اتفاقی که باعث شده تا همیشه تعداد زیاد تاکسی در خیابان های اصلی این شهر حضور داشته باشد.

توقف تعداد زیادی تاکسی ها در خیابان های اصلی شهر نظیر خیابان شهدا ، خیابان مسجد جامع ، میدان امام(ره) ، خیابان طالقانی ، خیابان شهدای ۱۵ خرداد علاوه بر این که منظر نازیبایی به شهر بخشیده ، ترافیک زیادی را پیش چشم مسئولان راهور به وجود می آورد و تا کنون عزمی جدی برای رفع این مشکل از سوی مسئولان ورامین وجود نداشته است.
توقف دوبله تاکسی ها ، پیاده و سوار شدن مسافر از خودروهای مسافربر شخصی و اختصاص محل توقف خودروها به ایستگاه تاکسی باعث شده تا میدان اصلی و مرکزی شهر ورامین به تسخیر تاکسی داران در آید.
در حال حاضر علاوه بر سه ایستگاه درون شهری ورامین ، سه ایستگاه تاکسی های شهرستان های پیشوا و پاکدشت نیز در میدان مرکزی ورامین مستقر است که هر کدام ده ها تاکسی را در خود جای داده است که به این تاکسی ها باید مسافربرهای شخصی را که بدون مجور اقدام به حمل مسافر می کنند نیز اضافه کرد.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: تاکسی داران به واسطه داشتن ایستگاه نباید مرتکب تخلف راهنمایی و رانندگی شود و از پلیس راهور می خواهیم با این افراد برخورد کنند.
محمد مهمان نواز افزود : برخی از آشفتگی های موجود در میدان اصلی شهر ورامین به دلیل توقف خودروهای شخصی و اشغال کردن ایستگاه های تاکسی توسط آن ها به وجود می آید که یقینا با تعامل مناسب پلیس راهور و سازمان تاکسیرانی این مشکل برطرف می شود.
وی بیان کرد: از مجموع یک هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی درون شهری و برون شهری ورامین ، تنها ۳۰۰ دستگاه در خطوط داخلی مشغول به کار می باشند که این تاکسی ها در سه خیابان شهدا ، ۱۵ خرداد و طالقانی مشغول جابجایی مسافر می باشند.
وی گفت : در ساعات مختلف روز ، تنها ۲۰ تا ۳۰ دستگاه تاکسی در ایستگاه توقف می کند و این در حالی است که در هنگام غروب به دلیل کثرت مسافر ، با کمبود تاکسی در این خطوط نیز مواجه هستیم.
مهمان نواز اظهار کرد: توقف تاکسی های شهرستان پیشوا در میدان اصلی ورامین که هیچ ایستگاهی برای آنها تعبیه نشده به ترافیک این منطقه می افزاید ضمن این که بسیاری از خودروهای شخصی نیز با توقف در این مکان ، در فعالیت تاکسی ها مشکل ایجاد کرده و باعث افزایش ترافیک می شوند.
وی بیان کرد: یکی از راه های رفع مشکل ترافیک و توقف تاکسی ها در مرکز ورامین ، جابجایی مسیر تردد خودروها در خیابان های اصلی شهر است که رسیدگی به این موضوع در دستور شورای ترافیک شهرستان ورامین قرار دارد تا با حذف ایستگاه های تاکسی این مشکل برطرف شود.
رئیس پلیس راهور شهرستان ورامین نبود پایانه تاکسیرانی در مرکز این شهر را عامل مهم ایجاد ترافیک توسط تاکسی های خطی اعلام کرد.
سرهنگ مهدی نوفرستی افزود: اجتماع تاکسی های مسافربری خطوط مختلف ورامین ، پیشوا و پاکدشت در مرکز ورامین باعث شده تا در ساعات مختلف روز شاهد تجمع تعداد زیادی تاکسی شده و گره کور ترافیکی مشکلات عدیده ای را برای مردم به وجود آورد.
وی تصریح کرد: در صورتی که تاکسی های برون شهری نظیر پیشوا و پاکدشت به خارج از مرکز شهر نظیر میدان بسیج و الغدیر منتقل شود ، بسیاری از مشکلات ترافیکی مرکز ورامین برطرف می شود.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

کد مطلب: 1998
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری