مرگ مردم ورامین زیر پل های عابر پیاده
تاریخ انتشار : آبان ۱۰, ۱۳۹۷ ۹:۲۴ ب.ظ
 
هرچند که پل های عابر پیاده ، وسیله ای مهم برای حفظ جان مردم از تصادفات جاده ای است ولی پل های قدیمی ورامین برای بسیاری از سالمندان قابل استفاده نیست و تصادف خودروها زیر پل های غیر مکانیزه جان مردم را تهدید می کند.
 مرگ مردم ورامین زیر پل های عابر پیاده

به گزارش ندای وارنا؛عمر استقرار و احداث پل های عابر پیاده در ورامین کمتر از ۱۵ سال است ، وسایلی که برای عبور و مرور راحت تر مردم از بزرگراه ها و خیابان های اصلی روز به روز تغییر کرده و مکانیزه شده ، ولی در ورامین این پل ها همچنان بدون تغییر فقط جنبه تزئینی دارند و بسیاری از مردم به ویژه سالمندان ترجیح می دهند از عرض خیابان عبور کنند تا سختی گذر از پله های متعدد این سازه ها را به جان نخرند.
در حال حاضر ۱۳ دستگاه پل عابر پیاده در شهرستان ورامین مستقر است که از این تعداد فقط یک دستگاه در مقابل بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد به صورت مکانیزه است که آن هم پس از سال خاموشی، به تازگی راه اندازی شده است.
مکانیزه نبودن پل های عابر پیاده به ویژه مقابل بیمارستان ها و درمانگاه ها در حالی صورت می گیرد که شهرداری ورامین به منظور ترغیب مردم به استفاده از پل عابر پیاده ، وسط خیابان را نرده کشی کرده تا کسی نتواند از زیر پل عبور کند هر چند که این کار باعث شده تا مردم به ویژه سالمندان ، چندین متر جلوتر از پل را برای عبور از عرض خیابان انتخاب کنند .
شب گذشته زیر پل صادقعلی یکی از شهروندان ورامینی که از زیر پل عابرپیاده در حال تردد بود با خودرهای عبوری برخورد کرد و به شدت مصدوم شد.
بودجه ای برای خرید پل مکانیزه نداریم
شهردار ورامین با اشاره به این که فرهنگ استفاده از پل عابر پیاده باید در جامعه نهادینه شود اظهار داشت : با توجه به محدودیت های بودجه ، امکان خرید پل مکانیزه برای مناطق مختلف شهر ورامین وجود ندارد.
حسین دهقان به خبرنگار ایرنا گفت : هزینه خرید یک پل با پله های برقی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال است که شهرداری توان خرید آن را در حال حاضر ندارد.
وی اظهار داشت : تلاش می شود تا در بودجه سال آینده ، اعتباری برای خرید چند دستگاه پل مکانیزه در نظر گرفته شود.
دهقان تصریح کرد: شهرداری بر اساس وظایف ذاتی خود و با بضاعت محدود ، در مناطق پرتردد ، مسیرهای خطرناک و اماکنی نظیر مدارس پل های عابر پیاده نصب کرده که همکاری شهروندان در استفاده از این وسایل می تواند از تعداد تصادفات با عابران پیاده بکاهد.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع :ایرنا

انتهای پیام/

کد مطلب: 5185
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری