مسؤولان با یکدیگر اتحاد و همدلی داشته باشند/ منطق امام حسین (ع)والاترین منطق‌هاست
تاریخ انتشار : شهریور ۲۳, ۱۳۹۷ ۶:۳۵ ب.ظ
 
امام‌جمعه قرچک گفت: مسؤولان با اتحاد و همدلی و دوری از تخریب یکدیگر می‌توانند مشکلات را حل کنند.
 مسؤولان با یکدیگر اتحاد و همدلی داشته باشند/ منطق امام حسین (ع)والاترین منطق‌هاست

به گزارش ندای وارنا؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت‌الله اسماعیلی امام‌جمعه قرچک در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه پس از دعوت خود و همگان به تقوای الهی اظهار داشت: شخصیت امام حسین (ع ) برای خیلی از کارشناسان نامعلوم است چراکه در ایام سوگواری این امام شهید همه قشرها با هر سن و سالی و با تمام وجود برای عرض ادب و ارادت به امام حسین (ع)وارد عرصه می‌شوند و به مظلومیت این امام عزاداری و برای زائران سرور سالار شهیدان خدمت می‌کنند.

اسماعیلی گفت: کسانی می‌توانند از این مکتب بهره لازم و کافی را ببرند تقوا داشته باشند و در جهت سعادت امت اسلامی قدم بردارند و به مسلمین خدمت کند.

امام‌جمعه قرچک افزود: اهل باور و اهل یقین اهل عمل کردن هستند، عزاداران امام حسین باید به دلایل اصل شهادت حسین (ع) ایمان داشته باشند، و به چراهای شهادت امام حسین توجه شود چرا و به چه دلیل به شهادت رسیده مهم است.

وی در ادامه افزود: یکی از دلایل شهادت امام حسین (ع) و اهل‌بیت پیامبر، منطق به من چه بود که مسلمین در مقابل اقدامات دشمنان اسلام سکوت کرده و در مقابل اقدامات آن‌ها بی‌تعصب بودن و به‌راحتی از کنار این موارد گذار کردند.

وی تصریح کرد: چرا در مقابل موارد همچون بیمارستان‌ها، کوچه‌بازار، جشن و مراسم‌ها، ختم و اموات سکوت شده که به اینجا رسیده و از مسیر اسلامی خارج‌شده، امربه‌معروف نشده این هم بی‌بندوباری به وجود آمد همه موارد باید به سمت سوی اسلامی پیش رود.

وی بیان داشت: امام حسین (ع) با شهادت خود دین اسلام را زنده نگه داشت، با امربه‌معروف می‌توان فراموش‌شدگان دین اسلام را زنده کرد و علت فراموشی بعضی از موارد خواص هستند که به‌راحتی از کنار این مسائل گذر کردند.

وی تأکید کرد: امربه‌معروف سه الی چهارتا مسائل ساده نیست، بصیرت داشته باشید در جامعه کنونی افرادی هستند که درون آن‌ها فاسد است ولی بین افراد انقلابی و ارزشی حضور دارند، عده‌ای نان را به نرخ روز می‌خورند و چندین چند بار چهره عوض می‌کنند.
وی اذعان داشت: عده‌ای هم در جامعه ما گریه کن خوبی هستند از مسائل و مشکلات جامعه خبردارند ولی به خاطر معیشت و وضعیت خود سکوت کردند و در مقابل نا ملایمتی‌ها هیچ حرفی نمی‌زنند.

این مسؤول گفت: در حال حاضر یکی از دغدغه‌های ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای اصلاح جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: باید امروز مدیر شناس باشیم، مدیر خدمتگزار باید موردحمایت مردم قرار گیرد و فرقی ندارد از هر گروه و جناحی که می‌خواهد باشد و در مقابل مدیری که دغدغه خدمت به مردم و دین دنیا ندارد ایستادگی کرد تا عوض شود این مدیر هرکسی که می‌خواهد باشد.
امام‌جمعه قرچک گفت: امروز منطق امام حسین (ع) والاترین منطق است، منطقی که از اول انقلاب در دست‌کار قرار گرفت تنها شهدا از این منطق پیروی کردند و به درجه شهادت نائل آمدند.
اسماعیلی افزود: بالاترین فن‌آوری منطق مکتب اسلامی است که باید در جهت سعادت دنیوی مورداستفاده قرار گیرد .
این مسؤول اظهار داشت: یکی از مواردی که باید در انتخاب مدیران به کار بسته شود این است که مؤمن، متعهد، خداشناس و حامی مظلومان باشد مدنظر قرار گیرد.
وی تصریح کرد: هدف جامعه غربی نابود کردن منطق و هویت انسانی است که می‌خواهند بنیان خانواده‌ها و درون‌گرایی انسانی رابین ببرند.
اسماعیلی در ادامه به منویات رهبری اشاره کرد و گفت: صبر در بین مردم خوب است، مردم برای همه دولت‌ها سنگ تمام گذاشتند و انتظار داریم آقایان هم تکانی به خود بدهند اقتصاد مقاومتی انجام دهند و اصلاحی که رهبر انقلاب فرمودند را انجام دهند.
وی بیان داشت: اتحاد و همدلی داشته باشید. از تخریب یکدیگر دوری‌کنید مواردی که رهبر انقلاب فرمودند با مدیریت انقلابی و جهادی حاصل می‌شود از مشکلات می‌توان گذاشت به شرطی که از مردم باشید.
امام‌جمعه قرچک خاطرنشان کرد: نیروهای انقلابی و ولایی، نیروهای نظامی دشمن و استکبار را در منطقه به‌زانو درآوردند و اقتدار و دشمن‌شکنی با اتحاد به‌دست‌آمده است.
وی در پایان گفت: در هیئات مذهبی از روحانیون و مبلغین استفاده کنید تا به جوانان و نوجوان دلایل شهادت امام حسین را اعلام کنند و دلایل زنده نگه‌داشتن و دین اسلام از عاشورا است.

منبع : فارس

انتهای یپام/

کد مطلب: 3792
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری