مسئولان ورامین از بیماران بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد عیادت کردند
تاریخ انتشار : خرداد ۹, ۱۴۰۲ ۵:۴۰ ب.ظ
 
در آستانه شصتمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد دشت ورامین و با حضور مسئولان و جمعی از خانواده معظم شهدا، بیماران بستری در بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد عیادت شده و برای آنان طلب سلامتی از درگاه خداوند متعال طلب شد.
 مسئولان ورامین از بیماران بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد عیادت کردند

به گزارش ندای وارنا؛ در آستانه شصتمین سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم دشت ورامین، جمعی از مسئولان ورامین همراه با خانواده معظم شهدا با حضور در بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد، ضمن عیادت از بیماران، از زحمات و تلاش‌های کادر درمان قدردانی کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این مراسم گفت: رژیم منحوس پهلوی در جریان قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، جوانان کفن‌پوش این دیار را به خاک و خون کشید تا به خیال خام و باطل خود، نام این قیام از تاریخ کشور محو شود ولی امروز جای جای ایران اسلامی به ویژه شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک با ۱۵ خرداد گره خورده و همه کسانی که در این دیار سکونت دارند، به پدران خود می‌بالند.

حجت الاسلام سید محسن محمودی افزود: ۱۵ خرداد، هویت مردم و مسئولان دشت ورامین است، مردم و مسئولان دشت ورامین به پدران شجاع و دلیر خود که برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و حمایت از مرجعیت شیعه و ولایت فقیه کفن‌پوش جان خود را تقدیم اسلام کردند افتخار می‌کنند و با همان تفکر، امروز به مصاف دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌روند.

وی تصریح کرد: رژیم منحوس پهلوی تصور می‌کرد که با کشتار بی‌رحمانه جوانان کفن پوش و دفن غریبانه و گمنام شهدای این قیام، می‌تواد فریاد رشادت آنان را در نطفه خنثی کند غافل از این که این قیام پایه‌های ظلم رژیم ستم شاهی را سست کرد تا انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ با سرنگونی نظام سلطه ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی انقلاب به پیروزی رسد از این رو امام راحل از این قیام به عنوان مبداء انقلاب اسلامی یاد کردند.

به گزارش ایرنا، در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا با اطلاع از دستگیری امام راحل پای پیاده و کفن پوش به سمت تهران به حرکت در آمدند در این مسیر هفت تن از جوانان این دیار به نام‌های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ ،معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی در پل تاریخی باقرآباد به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

شهرستان ورامین با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

کد مطلب: 13599
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری