آیت الله ری شهری خطاب به مسئولین:
مشکلات را به گردن یکدیگر نیندازید/ پرهیز ازایجاد نارضایتی در مردم
تاریخ انتشار : شهریور ۴, ۱۳۹۷ ۴:۳۳ ب.ظ
 
عضو مجلس خبرگان رهبری از مسئولان خواست، مشکلات را به گردن یکدیگر نیندازند و از ایجاد نارضایتی در مردم پرهیز کنند.
 مشکلات را به گردن یکدیگر نیندازید/ پرهیز ازایجاد نارضایتی در مردم

به گزارش ندای وارنا؛آیت الله محمد محمدی ری شهری ظهر یکشنبه و هم زمان با هفته دولت در دیدار با مسئولان شهرستان ری طی سخنانی ایجاد نارضایتی در مردم را سبب خیانت به نظام و رهبری دانست و گفت: هرکس موجب نارضایتی مردم شود، خائن است.

وی با بیان این که مردم اگر ببینند، حقوق شان رعایت می شود، همه فشارها را تحمل خواهند کرد، اضافه کرد: در شرایط کنونی باید هر کس در هرجایی که قرار دارد، هرکاری که به او سپرده شده را درست انجام دهد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: همه باید با رفع عیوب خود و نیانداختن اشکالات به گردن دیگران به راضی ساختن مردم و رعایت حقوق آنان بپردازد، مردم در صورتی که عدالت را در جامعه احساس کنند، بسیاری از شرایط سخت را نیز تحمل می کنند، بنابراین اگر مسئولان حقوق مردم را به خوبی رعایت کنند، هیچ خطری نظام را تهدید نخواهد کرد.

محمدی ری شهری حفظ وحدت کلمه را عامل ایستادگی در برابر دشمنان دانست و گفت: در روایات و معارف اسلامی عوامل بقاء و زوال دولت ها به خوبی بیان شده است، اصلی ترین عوامل بقاء دولت ها، دو اصل « وحدت کلمه امّت  و همراهی با امام و رهبری » و دیگری « عدالت » و رعایت حقوق مردم است.

وی اضافه کرد: مسئولان اگر به درستی عدالت را در جامعه رعایت کنند و از حقوق مردم دفاع کنند، نظام اسلامی در مقابل تمام دشمنان خارجی استوار و پایدار خواهد شد و در غیر این صورت به سمت زوال حرکت خواهد کرد.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با بیان این که اگر هر کدام از این عوامل موجود نباشد، حکومت و نظام قابل دوام نیست، گفت: دولت در ادبیات روایی به معنای قوه مجریه یا بخشی از حکومت نیست، بلکه به معنای « همه قوا و حاکمیت» است.

زوال حکومت ها در پی فراموشی «اصول» حادث می شود

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اگر دو حق  «وحدت کلمه مردم با امام و رهبری» و دیگری «رعایت حقوق مردم توسط اجزاء حکومت»، ادا شود در آن هنگام، «حق» عزیز و احکام دین در جامعه پیاده خواهد شد، اضافه کرد: در این صورت نشانه های عدالت در جامعه آشکار می شود، حکومت در نبود وحدت کلمه و تبعیت از رهبر و امام جامعه دوامی نخواهد داشت.

وی افزود: در این شرایط است، که حکومت ماندگار خواهد شد و نیز دشمن هیچ طمعی به حکومت نخواهد داشت.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) سپس با استناد به برخی آیات و روایات عامل از بین رفتن حکومت های پیشین را ظلم به مردم و رعایت نکردن حقوق آن ها دانست و گفت: آیه ۱۳ و ۱۴ از سوره مبارکه یونس در فرمایش صریح قرآن خطاب به مسلمانان همراه پیامبر(ص) ، آمده است، اگر با رهبر امّت همراهی و عدالت را نیز رعایت کنید، ماندگار خواهید شد.

محمدی ری شهری سپس زوال یک حکومت ها را در پی فراموشی «اصول» دانست و گفت: در این صورت همه در پی مسایل فرعی می گردند و فرومایگان مقدم داشته و افراد با فضیلت عقب زده می شوند.

بر اساس این گزارش، هدایت الله جمالی پور، فرماندار ویژه ری و معاون استاندار تهران به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط مجموعه اجرایی شهرستان ری پرداخت.

منبع : مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 3283
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری