فرماندار:
مشکلات ۷۰ درصد از صاحبان صنایع ورامین برطرف شده است
تاریخ انتشار : تیر ۱۱, ۱۳۹۹ ۶:۴۰ ب.ظ
 
حسین کاغذلو روز چهارشنبه در دیدار با مسئولان اداره صمت که به مناسبت روز ملی صنعت و معدن برگزار شد اظهار کرد: هر چند که اقتصاد شهرستان ورامین برپایه کشاورزی و دامپروری استوار بوده و ۸۰ درصد از فعالیت‌های اقتصادی این شهرستان را کشاورزی تشکیل می‌دهد ولی در حوزه صنعت نیز ورامین از شهرستان‌های مهم استان تهران محسوب می‌شود.
 مشکلات ۷۰ درصد از صاحبان صنایع ورامین برطرف شده است

به گزارش ندای وارنا؛ حسین کاغذلو روز چهارشنبه در دیدار با مسئولان اداره صمت که به مناسبت روز ملی صنعت و معدن برگزار شد اظهار کرد: هر چند که اقتصاد شهرستان ورامین برپایه کشاورزی و دامپروری استوار بوده و ۸۰ درصد از فعالیت‌های اقتصادی این شهرستان را کشاورزی تشکیل می‌دهد ولی در حوزه صنعت نیز ورامین از شهرستان‌های مهم استان تهران محسوب می‌شود.

وی گفت: وجود شهرک صنعتی چرمشهر به عنوان تنها شهرک تخصصی چرم استان تهران، ظرفیت مهمی در حوزه صنعت محسوب می‌شود که بخش مهمی از صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است.

فرماندار ورامین اظهار کرد: اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران اسلامی و شیوع ویروس کرونا، مشکلاتی را برای صنعتگران کشور به وجود آورده ولی تلاش تولیدکنندگان مستقر در شهرستان ورامین باعث شده تا این مشکلات کمتر از پیش‌بینی‌ها باشد و هیچ واحد تولیدی به دلیل تحریم و کرونا، تعطیل نشده است ولی قطعا این واحدها برای جبران خسارات وارده، به حمایت مسئولان نیاز دارند.

کاغذلو گفت: مشکلات واحدهای صنعتی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و بیش از ۷۰ درصد از این مشکلات در حوزه بیمه، مالیات و یا تقسیط بدهی‌ها برطرف شده است.

وی از مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت خواست تا با تهیه بانک اطلاعاتی، مشکلات صنایع را دسته بندی کنند تا علاوه بر ظرفیت داخلی، از توان استان برای رفع مشکلات نصیرن استفاده شود.

فرماندار ورامین از همکاری اصناف در مقابله با شیوع ویروس کرونا تقدیر کرد و افزود: در کنار صنعتگران، اصناف مختلف شهرستان ورامین نیز با وجود آسیب‌هایی که از شیوع این بیماری متحمل شدند، همراهی بسیار مناسبی با مسئولان در اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا داشتند و اکثر واحدهای صنفی پیش از اعلام رسمی، نسبت به تعطیلی اقدام کردند که این امر موجب وضعیت مناسب ورامین در ایام شیوع ویروس کرونا شد.

فرماندار ورامین تصریح کرد: هر چند که شیوع ویروس کرونا در ورامین هیچ‌گاه از وضعیت زرد عبور نکرد ولی باید توجه داشت اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، ممکن است محدودیت‌ها بار دیگر اعمال شود.

۳۸۰ واحد صنعتی در ورامین فعالیت می‌کنند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین نیز در جریان این دیدار گفت: در حال حاضر ۳۸۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی و خارج از این اماکن مشغول به تولید می‌باشند.

حسن میرزایی گفت: از مجموع ۳۸۰ واحد صنعتی، ۱۵۰ واحد در شهرک چرمشهر، ۹۰ واحد در شهرک صنعتی سالاریه، ۳۰ واحد در شهرک صنعتی خیرآباد، ۷ واحد در شهرک شهید ملاآقایی و مابقی خارج از شهرک‌های صنعتی فعالیت می‌کنند.

وی از تأمین مواد اولیه به عنوان مهم‌ترین مشکل صاحبان صنایع ورامین یاد کرد و افزود: برخی از صاحبان صنایع که به واردات مواد اولیه به ویژه در حوزه پتروشیمی وابسته‌اند، با مشکلاتی مواجه شده‌اند ولی مابقی صنایع، مشکلی در فعالیت خود نداشته و با وجود تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، به تولید مشغولند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین با اشاره به این که اغلب چرم تولید شده در ورامین به ایتالیا و ترکیه صادر می‌شود افزود: افزایش قیمت دلار، واحدهای صادر کننده را به تولید و صادرات بیشتر ترغیب کرده است.

وی از صادرات روده به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان ورامین یاد کرد و افزود: بیشترین میزان صادرات روده کشور از استان تهران و ورامین صورت می‌گیرد و فعالان این حوزه در شهرستان، سالانه بیش از ۹۰ میلیون دلار روده به خارج از کشور صادر می‌کنند.

دهم تیر روز ملی صنعت و معدن نامگذاری شده است.

ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

کد مطلب: 9317
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری