مصوبات استاندار تهران در پیشوا اجرایی نشده است
تاریخ انتشار : آذر ۴, ۱۳۹۷ ۹:۰۳ ب.ظ
 
احمد قمی عضو شورای شهر پیشوا گفت: در سفر استاندار سابق تهران به پیشوا 23 مصوبه دربر داشت اما هیچ‌یک اجرایی نشده است.
 مصوبات استاندار تهران در پیشوا اجرایی نشده است

به گزارش ندای وارنا؛ احمد قمی عضو شورای اسلامی شهر پیشوا در جلسه مشترک شهردار و اعضای شورای شهر با سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در حال حاضر در همه شهرها و روستاها آبادانی ناشی از تزریق درآمد ارزش‌افزوده مشخص و مشهود است.

وی با بیان اینکه بحث حذف این درآمدها به دلیل شرایط اقتصادی کشور و مشکلات دولت مطرح است، افزود: همان‌طور که استحضار دارید این قانون مصوب مجلس است و پولی است که از مردم گرفته می‌شود پس باید برای مردم هزینه شود.

قمی با اشاره به کاهش درآمد شهرداری‌ها از محل عوارض ساخت‌وساز، گفت: در صورت حذف درآمد ارزش‌افزوده همه شهرداری‌ها با مشکل مواجه شده و حتی توان پرداخت حقوق کارکنان خود را هم نخواهند داشت.

وی با تأکید بر اینکه درآمد شهرداری‌ها از محل ارزش‌افزوده باید افزایش یابد، گفت: به‌عنوان نماینده مردم اجازه ندهید این انحراف از قانون رخ دهد و پولی که از مردم گرفته می‌شود در جاهای دیگر هزینه شود.

عضو شورای اسلامی شهر پیشوا به معضل اتباع در شهرستان پیشوا اشاره کرد و گفت: ترکیب جمعیتی شهرستان پیشوا در حال به هم خوردن است که این مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ارزش‌افزوده را بر اساس سرانه جمعیت ایرانی اختصاص می‌دهند، گفت: ولی اتباع هم از همه امکانات شهر استفاده می‌کنند و باید سرانه آن‌ها نیز پرداخت شود.

قمی به وجود تبعیض در اختصاص بودجه عمرانی بین شهرستان‌های جنوب استان تهران اشاره و عنوان کرد: مردم، پیشوا را با شهرستان‌های هم‌جوار مقایسه می‌کنند؛ اینکه در پاکدشت و قرچک بیمارستان ساخته می‌شود و تمام زیرگذرهای ورامین احداث و جاده‌ها تعریض می‌شوند اما در پیشوا اقدامی صورت نمی‌گیرد.

وی بابیان اینکه در شهرستان پیشوا در ۵ سال گذشته هیچ زیرساختی ایجاد نشده است، گفت: در طول این سال‌ها حتی یک پروژه عمرانی در پیشوا کلید نخورده است.

عضو شورای شهر پیشوا با اشاره به اینکه سفر استاندار سابق تهران ۲۳ مصوبه در پیشوا داشت اما هیچ‌یک اجرانشده، گفت: پیشوا نیازمند یک همگرایی و هم‌افزایی بین مسوولان است و باید جلسات منظمی با حضور نماینده مردم، امام‌جمعه، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر برگزارشده و مصوبات آن نیز پیگیری شود.

ضرورت حل مشکل زمین‌های شهری

علی اسدی عضو شورای اسلامی شهر پیشوا نیز در این جلسه به برخی مشکلات ساخت‌وساز در شهر پیشوا اشاره کرد و گفت: اکثر زمین‌های شهرک‌های بالادست پیشوا، در اختیار اداره راه و شهرسازی هستند و با برگه واگذاری به سرمایه‌گذاران و سازندگان واگذارشده‌اند.

وی با تأکید بر ضرورت حل مشکل زمین‌های داخل شهر، افزود: این مشکل از ساخت‌وساز نیست، بلکه مشکل پولی است که وزارت راه و شهرسازی ایجاد کرده و مدام هم با ارائه رقم جدید آن را تمدید می‌کند.

اسدی موضوع راه‌آهن، بیمارستان و حق آبِ را از مشکلات شهرستان پیشوا عنوان و تصریح کرد: مسیر تردد شهروندان پیشوا به سمت تهران و بالعکس نیازمند توجه جدی است.

عضو شورای شهر پیشوا افزود: با توجه به اینکه شهروندان پیشوایی ساعت‌های زیادی را در این مسیر می‌گذرانند ضرورت احداث یک جاده جدید و یا تعریض خیابان‌ها برای تسهیل رفت‌وآمد وجود دارد.

تأکید بر توسعه زیرساخت‌های پیشوا

ابراهیم عابدی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر پیشوا نیز با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر مسوولان دولتی به این شهر، گفت: پیشوا نیاز به رسیدگی بیشتری دارد و توقعات مردم به‌جاست و باید محقق شود.

وی تصریح کرد: شهر پیشوا در زمینهٔ زیرساخت‌ها کمبودهای زیادی دارد و باید با همدلی مسوولان در جهت توسعه شهر گام برداشت.

وی ابراز امیدواری کرد تا با همدلی بیشتر، موجبات رفاه و آسایش مردم فراهم گردد.

گفتنی است در هشتاد و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر پیشوا که حکمت امیری شهردار و سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم شهرستان‌های پیشوا، قرچک و ورامین در آن حضور داشتند، دیگر اعضا نیز با برشمردن مشکلات شهر، بر وحدت و همگرایی برای حل مشکلات مردم تأکید ورزیده و خواستار حمایت بیشتر دولت از شهرداری‌های منطقه به‌ویژه پیشوا شدند.

منبع :فارس

انتهای پیام/

کد مطلب: 5809
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری