معاون فرماندار: گازبهای صنعت آبگینه ورامین ۷۵ درصد کاهش یافت
تاریخ انتشار : آذر ۷, ۱۴۰۲ ۱:۳۱ ب.ظ
 
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ورامین گفت: با پیگیری و هماهنگی هایی که صورت گرفت گازبهای صنف بلورسازان و آبگینه این شهرستان با ۷۵ درصد کاهش به یک چهارم تقلیل یافت.
 معاون فرماندار: گازبهای صنعت آبگینه ورامین ۷۵ درصد کاهش یافت

به گزارش ندای وارنا؛ حسن فیروزی روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: ورامین به عنوان یکی از شهرستان‌های کهن و با اصالت در حوزه شیشه و آبگینه فعال است و بیش از ۱۲۰ واحد بلور در این حوزه فعالیت می کنند که به عنوان شهر ملی شیشه و آبگینه نیز شناخته می شود.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که چندی پیش برای این صنف زحمتکش به وجود آمد ، افرایش بیش از حد گازبهای تولید بلور بود که پس سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شهرستان، بالا رفتن تعرفه گاز صنف بلور و عدم توان تولیدکنندگان این حوزه به اطلاع وی رسید.

این مسئول با اشاره تقلیل گازبهای تولید بلور خاطر نشان کرد: کاهش تعرفه از این دوره در قبض گاز تولیدکنندگان این محصول اجرایی می شود.

فیروزی یادآور شد: که گازبهای تقلیل یافته ویژه واحدهای تولیدی هست که دارای مجوز از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ورامین هستند.

گزارش ایرنا حاکی است، هم اکنون ۳۰۰ هنرمند صنایع دستی با کارت شناسایی معتبر میراث فرهنگی و صنایع دستی در مناطق مختلف مشغول فعالیت در حوزه شیشه و بلور هستند.

علاوه بر این ۵۰ کارگاه به صورت انفرادی و ۳۰ کارگاه به صورت گروهی در حوزه شیشه، سفالگری، میناکاری و منبت در مناطق مختلف ورامین مشغول به کار هستند که اغلب آن‌ها در حوزه شیشه فعالیت می‌کنند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

منبع: روابط عمومی فرمانداری ویژه ورامین

کد مطلب: 14801
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری