معلمان با تربیت دانش‌آموزان آینده درخشانی برای کشور رقم می‌زنند
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۲ ۹:۴۰ ب.ظ
 
- امام جمعه قرچک گفت: آینده کشور در دستان پرتوان معلمانی است که با تعلیم و تربیت اسلامی فرزندان و دانش‌آموزن ایران، دورنمای درخشانی را برای کشور رقم می‌زنند.
 معلمان با تربیت دانش‌آموزان آینده درخشانی برای کشور رقم می‌زنند

به گزارش ندای وارنا؛ حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی روز چهارشنبه در آئین تجلیل از دبیران دبیرستان شهید مهدی قاضی خانی قرچک اظهار داشت: معلمان چراغ فروزنده‌ای هستند که نه فقط دانش‌آموزان که در اصل کل جامعه از وجود آنان برخوردارند و لازم است تا بیش از هر زمان دیگر، شأن و جایگاه آنان حفظ شود.

وی افزود: کسانی که به شغل مقدس و شریف معلمی روی می‌آورند، عاشقانی دلسوزند که با وجود علم به سختی‌های آن، به این کار مقدس روی می‌آورند و متعهدانه آن چه را که آموخته‌اند، به نسل آینده ساز کشور منتقل می‌کنند تا جوانان ایران اسلامی، متعهد، متخصص و پایبند به اصول اخلاقی تربیت شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این شغل نه فقط در جامعه که در دین مبین اسلام از ارزش و جایگاه والایی برخوردار است که در اصل خداوند متعال، خود نخستین معلم انسان است از این رو آموزگاران، معلمان و دبیران باید بیش از گذشته قدر جایگاه خود را دانسته و تلاش و همت خود را صرف تربیت فرزندانی صالح برای کشور کنند.

اسماعیلی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: شهید مطهری نه در کلام که در عمل نیز معلمی والامقام بودند که با تأسی از این شهید سرافراز می‌تواند در شغل معلمی بیش از گذشته موفق و تأثیرگذار بود.

به گفته امام جمعه قرچک شهید مطهری از شخصیت‌های برجسته‌ای است که تمام دوران عمر خود را برای تربیت شاگردانی درخور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران صرف کرد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

وی ادامه داد: اندیشه‌ و تفکر این شهید بزرگوار در آثار بر جای مانده از وی به خوبی گنجانده شده و همه افراد به ویژه معلمان لازم است تا با مطالعه آثار این شخصیت برجسته از تفکرات ناب وی بهره‌مند شده و آن را در رفتار، گفتار و اعمال خود نمایان سازند.

اسماعیلی تصریح کرد: مأموریت آموزش و پرورش تربیت نیروهای خلاق و ولایت پذیر است و اگر معلمان به عنوان هدایت گران جامعه به سمت تعالی، علم و اخلاق، اهداف شهید مطهری را در کلاس درس پیاده کرده و پرورش را بر امر آموزش مقدم بدانند در فعالیت های خود توفیق بیشتری به دست می آورند.

معلمان با تربیت دانش‌آموزان آینده درخشانی برای کشور رقم می‌زنند

در این مراسم ضمن تجلیل از همسر شهید مدافع حرم مهدی قاضی خانی، از یادمان این شهید سرافراز در محل دبیرستان مزین به نام شهید رونمایی شد.

۱۲ اردیبهشت همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، روز معلم نامگذاری شده است.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

بیش از ۳ هزار معلم در شهرستان قرچک مشغول به فعالیت و خدمت هستند.

کد مطلب: 13152
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری