مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت:
معلم برای تقویت خود به عنوان الگوی مناسب باید بکوشد
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۶, ۱۴۰۳ ۱۱:۳۷ ق.ظ
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت با بیان اینکه معلمی شغل انبیا است، گفت معلم باید بکوشد خود را به عنوان الگوی مناسب تقویت کند.
 معلم برای تقویت خود به عنوان الگوی مناسب باید بکوشد

به گزارش ندای وارنا؛ محمد حسنی در نشست خبری هفته معلم درخصوص رابطه میان معلمان و دانش‌آموزان بیان کرد: درس دادن، بهانه‌ای است تا دانش‌آموز در کنار درس خواندن در پی نیاز روحی و روانی‌اش، پا را از محیط خانواده فراتر گذارد و وارد فضای گسترده‌تری به نام مدرسه شود و در آنجا بر دانسته‌ها و توانایی‌های خود بیفزاید. دانش‌آموز در پی سرمشقی کامل‌تر و تواناتر است تا با پیروی از او، خود را از نظر فضیلت‌های اخلاقی همانند او گرداند و از این نظر، معلم به سبب برخورد با دانش‌آموز، موقعیت ممتازی دارد و ذهن فراگیر دانش‌آموز پیوسته از تمام رفتار و گفتار معلم الگو می‌گیرد. بنابراین معلم باید بکوشد خود را به عنوان الگوی مناسب تقویت کند و به اخلاق انبیا و اولیا آراسته شود.

حسنی، رابطه سالم و جهت‌دار میان معلم و دانش‌آموز را از مهم‌ترین عوامل موفقیت معلم دانست و گفت: در واقع از وظایف معلم، برقراری روابط اجتماعی صحیح و سالم و آموزش آن به دانش‌آموزان است و یکی از اهداف آموزش و پرورش نیز همین مساله است. دانش‌آموز باید از طریق مدرسه و به وسیله معلم، اجتماعی شدن را بیاموزد و با کسب مهارت‌های اجتماعی مورد نیاز جامعه هم موجب موفقیت و پیشرفت خودش و هم باعث اعتلای جامعه‌اش شود.

وی یکی از لازمه‌های ایجاد فضای فیزیکی مناسب برای معلمان و دانش‌آموزان را همکاری مردم و اصحاب رسانه دانست و عنوان کرد: مردم و اصحاب رسانه باید در ساخت و سازماندهی فضاهای فیزیکی و ایجاد مدارس جدید در سطح شهرستان کمک کنند. زیرا یکی از اهداف اصلی ما در آموزش و پرورش برای سازماندهی برنامه‌ها و فعالیت‌ها این است که زودتر از تقویم و زمان حرکت کنیم. گرامیداشت هفته معلم نیز شامل برنامه‌های مهمی می‌شود که می‌توان به احداث فروشگاه فرهنگیان و نیز افتتاح باجه مخصوص فرهنگیان در بانک ملی اشاره کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت ضمن اشاره به برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم خاطرنشان کرد: برگزاری میز خدمت مسئولین شهرستان در اداره آموزش و پرورش، گلباران مرقد شهدا و نواخته شدن زنگ «سپاس معلم» در مدرسه شهید هداوند میرزایی، حضور مسئولین و فرهنگیان در مدارس شهری و روستایی، کنگره شهدا در کانون فرهنگی و برگزاری مراسم تجلیل از معلمان نمونه شهرستان از برنامه‌های آموزش و پرورش در جهت تکریم و گرامیداشت هفته معلم است.

کد مطلب: 15420
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری