منابع و مصارف آب ورامین در تراز متعادلی نیست / تصفیه‌خانه‌ بازگردانی آب در صنایع احداث می شود
تاریخ انتشار : دی ۴, ۱۴۰۲ ۸:۰۰ ب.ظ
 
استاندار تهران از کمبود آب در شهرستان ورامین خبر داد و گفت: در دشت ورامین منابع و مصارف آبی در تراز متعادلی نیست، لذا به منظور بازگردانی آب و مصرف در صنایع، با مشارکت دولت و شهرک صنعتی و اختصاص زمین، تصفیه‌خانه‌ای در این شهرک احداث خواهد شد.
 منابع و مصارف آب ورامین در تراز متعادلی نیست / تصفیه‌خانه‌ بازگردانی آب در صنایع احداث می شود

به گزارش ندای وارنا؛ علیرضا فخاری عصر امروز در پایان سفر یک روزه به شهرستان ورامین با اشاره به بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی این منطقه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی از مشکلات صنعتگران در بازدید میدانی بررسی و دستوراتی در راستای رفع مشکلات صادر شد.

وی افزود: در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور متولیان امر تولید برگزار شد، موضوعاتی در زمینه مشکلات مالیات، صدور مجوز، توسعه و نیز کمبود زیرساخت‌ها از جمله آب، برق و گاز بحث و بررسی شد.

استاندار تهران گفت: در طرح “دوشنبه‌های صنعتی” که هر هفته در یک شهرستان استان تهران برگزار می‌شود، تمام مدیران کل استانی حضور دارند و پس از بازدید از فعالیت کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی به‌صورت مستقیم و با حضور روسای کمیسیون‌ها تصمیم‌گیری مناسب در محل انجام می‌شود.

فخاری تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا با حضور مدیران کل استانی تصمیمات اثربخش و خوبی برای تولیدکنندگان و صنعتگران منطقه با توجه به شرایط موجود اتخاذ و مصوبات قابل‌پیگیری تعیین شود.

وی با اشاره به اقلیم ورامین ادامه داد: نیازها و زیرساخت‌های بخش صنعت شهرستان ورامین بر اساس وجود شهرک‌های صنعتی قابل اتکاست و نیازهای این بخش را پوشش می‌دهد.

استاندار تهران با اشاره به نیازهای بخش کشاورزی و با بیان اینکه در حوزه کشاورزی باید به بخش پایین‌دستی توجه ویژه‌ای داشته باشیم، گفت: در شهرستان ورامین با کمبود آب مواجه هستیم و یکی از موضوعات مهم در این منطقه تأمین آب است.

بیشتر بخوانید
استفاده از پساب تصفیه‌شده برای آبیاری کشاورزی ۴ شهرستان جنوب‌غرب تهران

فخاری افزود: در دشت ورامین منابع و مصارف آبی در تراز متعادلی نیست، لذا توصیه می‌شود که از کشاورزی با روش غرقابی جلوگیری شده و کشت و کشاورزی این منطقه به سمت کشت گلخانه‌ای، آبیاری قطره‌ای و بازگردانی آب در صنایع پیش رود.

وی با اشاره به مصوبات جلسه گفت: با مشارکت دولت و اختصاص زمین و همچنین همت اعضای شهرک صنعتی، تصفیه‌خانه‌ای به‌منظور بازگردانی آب احداث و آب وارد چرخه مجدد مصرف می‌شود.

استاندار تهران به توزیع جمعیت در شهرستان ورامین اشاره و خاطرنشان کرد: باید قابلیت‌های جدیدی برای این شهرستان تعریف شود تا با بهره‌گیری از روش‌های نوین سطح بهره‌وری را افزایش دهیم تا با کمترین مصرف انرژی و منابع آبی بیشترین محصول تولیدی را داشته باشیم.

منبع: تسنیم

کد مطلب: 15091
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری