فرمانده سپاه ناحیه ری:
مکتب سیدالشهداء وحدت‌بخش اقوام و مذاهب است
تاریخ انتشار : شهریور ۱۴, ۱۴۰۲ ۱۲:۲۷ ب.ظ
 
فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: مکتب سیدالشهداء اگر به صورت نمودار الگویی به نمایش درآید، می‌تواند وحدت‌بخش ملت‌های مسلمان و اتحاد اقوام و مذاهب در دنیا شود.
 مکتب سیدالشهداء وحدت‌بخش اقوام و مذاهب است

به گزارش ندای وارنا؛ روح‌الله قنبری با اشاره به نقش مکتب عاشورا در ایجاد انسجام و اتحاد بین ملت‌ها، اظهار کرد: باید مکتب سیدالشهداء از منابع دست اول و بدون ورود مطالب واهی و غیر واقعی بازشناخته شود.

وی بیان کرد: در مکتب سیدالشهداء ( ع) وحدت، ملت‌های مسلمان، اقوام و مذاهب کلماتی هستندکه باید در ابتدا این کلمات را شناخت و نسبت به آنها آگاهی کافی پیدا کرد، در همین مکتب بود که وجود مقدس امام حسین (ع) زن و مرد، بزرگ و کوچک، مسلمان و مسیحی، شیعه و سنی، عرب و غیر عرب را در کنار یکدیگر جمع و حماسه بی‌نظیر عاشورا را پی‌ریزی کرد.

فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) عنوان کرد: البته گزینه اصلی و شاه‌کلید موفقیت یاران امام در کلمه اساسی اطاعت نهفته است که متأسفانه در زمان ما کم رنگ شده است، یاران امام حسین( ع) داری ویژگی برجسته پیروی از ولایت‌فقیه بوده و در هر شرایطی گوش به فرمان امام زمان خود، اطاعت محض را الگوی زندگی‌شان قرار می‌دادند.

قنبری با تاکید بر اینکه یاران اباعبدالله خود را مطیع محض امام دانسته و معصوم بودن آن حضرت را باور داشتند، خاطرنشان کرد: تبعیت محض از ولی‌فقیه زمانه باید در جامعه اسلامی رعایت شود تا در سایه آن موفقیت‌ها به دست آید.

وی افزود: پس از شناخت مکتب عاشورا باید گزینه‌های دیگر مانند احترام متقابل، ارزش دادن به کرامت انسانی، نگاه خدایی داشتن به زندگی، عمل به فرامین قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام و عینیت بخشیدن به اینکه آنچه برای خودت نمی پسندی برای دیگران هم نپسند، را شناخت و به اهمیت آن‌ها پی برد، چرا که اینها مواردی است که همه انسان‌ها را با گرایش‌های مختلف زیر یک پرچم گرد هم خواهد آورد.

فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: هر انقلابی برای شروع و بقا نیاز به الگو و مدلی دارد و امامین انقلاب ما الگوی خود را مکتب عاشورا و امام حسین (ع) معرفی کرده‌اند، همانگونه که پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) الگوگیری از سیدالشهداء را در صحنه‌های مختلف اداره کشور از جمله دفاع مقدس، تحریم‌ها، دفاع از مظلومان عالم (از جمله فلسطین اشغالی)، مبارزه با یاغیان و ستمگرانی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی به کار بست و آزادمردان و آزادگان عالم نیز با دنبال کردن تاریخ انقلاب و حوادث متعدد و مختلف به درستی این الگو ایمان آوردند.

قنبری تاکید کرد: رفتار و منش امام راحل در برخورد با خانواده، مردم، اجتماع داخلی و خارجی و داشتن فهم و بصیرت مرجعیت دینی و خصوصاً سلوک شخصی موجب شد که دل‌ها بیش از پیش مشتاق و عاشق رهبر انقلاب اسلامی ایران شود.
وی اظهار کرد: پس از ارتحال معمار کبیر انقلاب، مقام معظم رهبری نیز با ادامه دادن راه و مسیر امام راحل و زندگی عارفانه و آزادانه مثال‌زدنی این رویه و ایده که انقلاب اسلامی می‌تواند الگویی موفق برای دینداری و دنیاداری باشد را به خوبی تقویت کردند.

فرمانده سپاه ناحیه ری با تاکید بر اینکه در بیش از چهار دهه عمر بابرکت انقلاب اسلامی نباید از سنگ‌اندازی و چوب لای چرخ گذاشتن برخی افراد در داخل و خارج غافل بود، عنوان کرد: اگر این سنگ‌انداری‌ها نبود تا به حال همه قله‌های موفقیت در دنیا توسط انقلاب اسلامی ایران فتح شده بود.

کد مطلب: 14027
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری