نامه سرگشاده جمعی از فرهنگیان به فرماندار شهرستان ورامین
تاریخ انتشار : بهمن ۲۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۱ ب.ظ
 
جمعی از فرهنگیان شهرستان ورامین در اعتراض به طرح تبدیل دبیرستان مصطفی خمینی به پارکینگ و اقداماتی از این دست، نامه سرگشاده ای خطاب به فرماندار این شهرستان نوشتند.
 نامه سرگشاده جمعی از فرهنگیان به فرماندار شهرستان ورامین

به گزارش ندای وارنا

متن این نامه به شرح زیر است: « خدمت فرماندار محترم شهرستان ورامین

– با اهداء تحیّت و احترام به استحضار می رساند: حدود ۶ سال پیش مسئولان وقت آموزش و پرورش، قبل از تأمین بودجه لازم و پیش بینی های مقدماتی برای ساخت هنرستان شهید کریمی (سابق) اقدام به تخریب آن واحد آموزشی نموده و هنوز، اقدامی برای ساخت آن مکان صورت نپذیرفته که با کمال تأسّف در این شرایط تحریم و وضعیّت اقتصادی دشوار و کمبود فضاهای آموزشی، نتیجه این ضعف مدیریتی، حاکم کردن چنین مصوبه مسرفانه ای آن شده است که حداقل حدود ۶ سال است که شهرستان از یک فضای آموزشی محروم گردیده است.

درحالی که در این نظام مقدّس اسلامی توقع است الگوهای حکومتی مولا علی (ع) سرمشق قرار گیرند که در اوامر خود به کارگزاران فرمودند: (ادقوا اقلامکم و قاربوا بین مطورکم …)

نوک قلم هایتان را نازک کنید و از فاصله سطرهایتان بکاهید و عبارات زائد را حذف کنید و به معانی توجّه کنید و از زیاده روی برحذر باشید زیرا اموال مسلمانان ضرر و زیان را تحّل نمی کند…

– ولی متأسفانه اخیراً نیز، در تصمیمی خلاف تدبیر و امید، مصوب شده است که دبیرستان شهید مصطفی خمینی با نزدیک به ۳۸۰۰ متر مربع زیربنای مفید، تخریب و جهت پارکینگ به راه آهن واگذار گردد! لازم به ذکر است که هم چنان این تصمیم نیز به دلایل زیر ضمان شرعی داشته و چیزی جز خسارت و حیف و میل بیت المال نمی باشد:

۱- اولاً با واگذاری زمین هنرستان سابق و تخریب شده (شهید کریمی) واقع در انتهای خیابان مهدیه و گشودن یک باب درب ورودی از انتهای خ مهدیه به ایستگاه راه آهن این مشکل حل و هدف قابل حصول است.

۲- ممکن است بیان شود: در این صورت فاصله پارکینگ تا ایستگاه ۳۰ متر دور خواهد شد که لازم به ذکر است که با توجّه به فواصل بیش از ۵۰۰ متری در ایستگاه های شهرهایی چون تهران و مشهد و غیره … و میزان کم پیاده روی شهروندان، این نیز قطعاً دلیلی منطقی و پذیرفتنی نخواهد بود.

۳- هزینه ساخت مجدّد حدود ۳۸۰۰ متر مربع میلیاردها تومان خواهد بود که با این پول می توان برای مردم و جوانان خدمات بسیار دیگری انجام داد.

۴- ممکن است استدلال گردد که وجوه ساهت را (آموزش و پرورش نمی پردازد) و خیّرین تقبّل می کنند و یا توسط راه آهن تأمین می شود که در همه حال و در کلان موضوع (چنانچه بخشی نگاه نکنیم) از جیب اموال عمومی (۸۰ میلیون نفر) مردم پرداخت خواهد شد.

۵- و باز احتمال دارد برای این تصمیم غیرقابل توجیه عنوان شود که این دبیرستان در طرح تعریض شهرداری قرار دارد که لازم به توضیح است: اولاً جهت (هم بادسازی) بلوار رسالت و خیابان شهید فلاحی مطابق با طرح شهرداری محترم، کل دبیرستان حذف نمی شود واز ۲۰۰۰ متر عرصه آموزشگاه، تنها ۱۷۷ متر مربع و آن هم (در سمت حیاط) مشمول عقب نشینی است که در توافق اولیّه در سال گذشته، مقرر شده است در ازای این عقب نشینی (به منظور ایجاد درآمد پایدار) برای مدرسه، فضای تجاری برای آموزشگاه ایجاد شود که توجیه اقتصادی و منطقی روشنی دارد و به سهم خود بسیاری از مشکلات مدرسه را حل می نماید.

– ضمن آن که با توجّه به تعداد دانش آموزان، سرانه استاندار فضا و محوطه حیاط، هم چنان کافیست و تأمین می باشد.

۶- در استدلال ششم ممکن است بیان شود ساختمان موجود استحکام ندارد … که باید عرض شود بنا به نظر کارشناسان این بنا به نشبت بسیاری از فضاهای آموزشی که در گذشته ساخته شده است بسیار مطلوب بوده و یکی از ادله آن، این می تواند باشد که تخریب بنای مشابه (شهید کریمی) با توسّل به تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته ای که از تهران ارسال گردید، صورت پذیرفت.

۷- مضاف بر مطالب عرض شده بالا، نوستالژی خاص این مدرسه است که با خاطرات حضور و تدریس شهید باهنر، با شهدای دانش آموز بسیارش و جایگاه تاریخی اش در تربیت بسیاری از مفاخر شخصیت هیا بزرگ علمی و چهره های ماندگار شهرستان و حتی سطح ملی … این موضوع را قابل تجدید نظر کرده است.

در پایان از آن مقام عالی خواهشمند است دستور فرمایید در خصوص توقّف این تصمیم زیان بار اقدام و مساعدت لازم مبذول گردد. قبلاً از حسن توجه آن برادر عزیز تقدیر و تشکر می نماید.

با تقدیم احترام

جمعی از فرهنگیان و ایثارگران آموزش و پرورش ورامین»

منبع: راوی امروز

کد مطلب: 925
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری