نخستین جشنواره انار در روستای محمدآباد ورامین برگزار شد
تاریخ انتشار : آبان ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۷ ب.ظ
 
نخستن جشنواره انار میوه بهشتی، در روستای محمدآباد عرب‌ها از توابع بخش جوادآباد ورامین روز جمعه گشایش یافت.
 نخستین جشنواره انار در روستای محمدآباد ورامین برگزار شد

در این جشنواره که به مدت سه روز برپا می‌باشد، باغداران و کشاورزان روستای محمدآباد، محصولات خود را بدون واسطه به مردم عرضه می‌کنند.
دهیار روستای محمدآباد عرب‌ها در حاشیه برگزاری این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره در قالب ۱۰ غرفه نمایشگاه، محصولات تولیدی باغداران روستا را به مردم عرضه می‌کند.
حمید معماری افزود: در این جشنواره محصولات نظیر انار، رُب و آب انار، خرمالو، عرقیات گیاهی، تخم مرغ، لبنیات، گل و گیاه و فلفل‌های زینتی تولید شده در روستا به مردم عرضه می‌شود.
وی گفت: روستای محمدآباد از دو تعاونی روستایی خرد زنان نیز برخوردار است که به منظور توسعه فعالیت این تعاونی، شورای اسلامی و دهیاری روستا از آنان حمایت‌های مادی و معنوی انجام داده است.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید، ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در مناطق روستایی است که برپایی چنین جشنواره‌هایی می‌تواند علاوه بر توسعه فعالیت‌های اقتصادی روستائیان، در جذب گردشگر نیز کمک شایانی نماید.
معماری اظهار داشت: این جشواره که برای نخستین بار در سطح شهرستان ورامین برپا شده توانسته بسیاری از مردم را جذب روستا کرده و آنان را با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستائیان و همچنین اقداماتی که طی سال‌های اخیر به واسطه تلاش دولت و مسئولان روستایی انجام شده، آشنا کند.
جشنواره انار روستای محمدآباد به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.
محمدآباد عرب‌ها در ۱۵ کیلومتری جنوب شرق مرکز ورامین و در جنوب شهرستان پیشوا واقع شده است.
محمدآباد عرب‌ها، مبداء قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ است و مردم این روستا، دو شهید در این قیام تقدیم اسلام کرده‌اند

کد مطلب: 7046
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری