نخستین دوربین ثبت تخلفات رانندگی شرق تهران بهره‌برداری شد
تاریخ انتشار : مهر ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۲ ب.ظ
 
همزمان با هفته نیروی انتظامی، نخستین دوربین هوشمند تخلفات رانندگی شرق استان تهران روز شنبه در شهرستان ورامین افتتاح و بهره‌برداری از آن آغاز شد.
 نخستین دوربین ثبت تخلفات رانندگی شرق تهران بهره‌برداری شد

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران در حاشیه این مراسم به خبرنگار ان گفت: نخستین دوربین هوشمند ثبت تخلفات رانندگی شرق استان تهران برای بررسی وضعیت ترافیکی شهرستان ورامین در تقاطع خیابان اصلی با روستای قاسم آباد نصب شده است و به صورت مستمر و شبانه روزی، تخلفات رانندگی به ویژه سرعت غیر مجاز را ثبت می‌کند.
سرهنگ علیرضا دلیری گفت: در این منطقه، همواره شاهد بروز تصادفات منجر به جرح و فوت بوده ایم که با راه اندازی این سامانه، قطعا از تعداد این حوادث کاسته می‌شود.
وی افزود: با افزایش تردد خودروها در خیابان ها بر تعداد تخلفات و حوادث رانندگی نیز افزوده شده و کنترل این تخلفات با استفاده از شیوه های قدیمی امکان پذیر نیست لذا استفاده از فناوری و سیستم هوشمند یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است که باید با همکاری تمامی دستگاه ها به ویژه شهرداری ها اجرایی شود.
دلیری تصریح کرد: موضوع نصب دوربین های هوشمند در هفت شهرستان تحت پوشش فرماندهی انتظامی ویژه شرق استان تهران، در شوراهای ترافیک مطرح شده که در صورت تأمین اعتبار، عملیات نصب و راه اندازی آن اجرا می‌شود.
وی گفت: اعتبارات اختصاص یافته به شهرداری ها از محل جرائم رانندگی باید در حوزه ترافیک هزینه شود.
وی گفت: پلیس راهور در تمامی شهرستان های شرق استان تهران به دوربین های سیار ثبت تخلفات مجهزند که با استقرار در مناطق پرتردد و حادثه ساز، تخلفات رانندگی به ویژه سرعت غیر مجاز را به صورت مکانیزه ثبت می‌کنند.
فرماندهی ویژه شرق استان تهران تأمین امنیت هفت شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه را بر عهده دارد.

کد مطلب: 6932
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری