نخستین همایش مدیران گلزار شهدای کشورهای محور مقاومت در بهشت زهرا (س) آغاز شد
تاریخ انتشار : مرداد ۱۱, ۱۴۰۲ ۷:۴۳ ب.ظ
 
نخستین همایش مدیران گلزارهای شهدای کشورهای محور مقاومت به میزبانی سازمان بهشت زهرا (س) در تهران امروز چهارشنبه شروع بکار کرد.
 نخستین همایش مدیران گلزار شهدای کشورهای محور مقاومت در بهشت زهرا (س) آغاز شد

به گزارش ندای وارنا؛ همایش مدیران گلزارهای شهدای کشورهای مقاومت به همت سازمان بهشت زهرا (س) و با همکاری ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت و بنیاد شهید و امور ایثارگران طی امروز چهارشنبه و فردا در حال برگزاری است.

در این همایش ۲ روزه مدیران گلزارهای شهداء کشورهای مقاومت شامل کشورهای عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن با همراهی مسئولان سازمان بهشت زهرا (س) شرکت کرده و در نخستین گام این مدیران با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) ضمن قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.

نخستین همایش مدیران گلزار شهدای کشورهای محور مقاومت در بهشت زهرا (س) آغاز شد

سپس شرکت کنندگادن این همایش با همراهی جواد تاجیک مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س)، با حضور در بزرگترین گلزار شهدای جهان ضمن قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.

حضور در یادمان ۷۲ تن، مزار شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر، قطعه ۲۴ گلزار شهدا که مدفن فرماندهان کشورمان در هشت سال دفاع مقدس شامل شهید چمران، شهید طهرانی‌مقدم، یادمان شهید همت و دیگر فرماندهان است، یادمان شهدای حج و همچنین دیگر قطعات گلزار شهدا از دیگر برنامه های این مراسم بود که در این بازدید مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) به روایت گری برای مدیران گلزارهای شهدا کشورهای محور مقاومت پرداخت.

هدف از این همایش بیان تبادل نظرات، تجربیات و ایده های کاربردی، زمینه های همکاری مشترک در حوزه تکریم و زیارت مزار شهدا و حفظ و نشر آثار مرتبط با آن عنوان شده و قرار است در این همایش از خانواده‌های شهدای مقاومت تجلیل شود.

نخستین همایش مدیران گلزار شهدای کشورهای محور مقاومت در بهشت زهرا (س) آغاز شد

بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران و در جوار حرم امام خمینی (ره) در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز و این آرامستان ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۹۰۰هزار نفر را در خود جای داده است و روزانه به امور ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از اموات رسیدگی می کند.

گلزار شهدای بهشت زهرا (س) مدفن ۳۴ هزار شهید گلگون کفن و چهار هزار شهید گمنام هشت سال جنگ تحمیلی، انقلاب و مدافعان حرم است.

کد مطلب: 13785
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری