رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان پاکدشت:
نرخ بیکاری شهرستان‌ پاکدشت ۵۰ درصد کاهش یافت
تاریخ انتشار : آذر ۲۱, ۱۴۰۲ ۱۰:۴۴ ب.ظ
 
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان پاکدشت گفت: با اقدامات و تلاشهای صورت گرفته و براساس آمار نفوس مسکن نرخ بیکاری در این شهرستان از سطح نرمال پایین‌تر و شاهد کاهش ۵۰/۷ درصدی بیکاران بودیم.
 نرخ بیکاری شهرستان‌ پاکدشت ۵۰ درصد کاهش یافت

به گزارش ندای وارنا؛ امیر رضا قشقایی روز سه شنبه در محل سالن جلسات این اداره اظهار داشت: یکی از دغدغه‌ها و مشکلات خانواده‌ها و جوانان عزیزمان، اشتغال است؛ که وجود شهرک‌های صنعتی متعددی در پاکدشت از جمله شهرک شنزار، شهرک صنعتی عباس‌آباد شهرک صنعتی پایتخت و لکه‌های صنعتی که در شهرستان فرصتهای خوبی برای اشتغال زایی و افراد بیکار است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز نتوانستیم نیاز واحدهای تولیدی برای جذب نیروی کار را تامین کنیم ما این امید را امروز به جوانان شهرستان هدیه می دهیم؛ اگر عزیزان بیکار و خواستار اشتغال به کار هستند، واحدها تولیدی شهرستان نیاز به نیروی کار دارند و ما فرصتهای کافی اشتغال را داریم؛ به طوری که امروزه بخشی از مشکلات بیکاری شهرستان‌های همجوار و حتی تهران را شهرک‌های صنعتی تامین می‌کنند.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان پاکدشت با اشاره به رسیدگی شکایت پرونده‌ کارگران گفت: پرونده کارگران در کوتاه‌ترین زمان رسیدگی شده و در حداقل زمان، کمتر از ۱۵ روز پرونده ها رسیدگی می شود، حوزه بازرسی کار، فعالیت های مداوم ما بازرسی ادواری، نظارت بر کار واحدهای تولیدی، ایمنی کارگاه‌های تولیدی به منظور کاهش حوادث ناشی از کار صورت می گیرد. تلاش شده تا کاهش حوادث در واحدهای تولیدی به حداقل ممکن برسانیم.

قشقایی بر حوزه تعاونی ها تاکید کرد و گفت: امسال در جشنواره‌ی تعاونی‌های برتر استان، دو تعاونی گلفام و تعاونی فرش فدک از تعاونی‌های شهرستان به عنوان تعاونی‌های برتر استان انتخاب شدند و در حوزه‌ی کالابرگ الکترونیک نیز تعداد ۴۵۰ فروشگاه از فروشگاه‌های خرد و زنجیره‌ای در سطح شهرستان و روستاها به سامانه‌ی طرح کالا برگ متصل شدند.

شهرستان پاکدشت با دو بخش مرکزی و شریف‌آباد و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران و در مسیر محور امام رضا(ع) واقع شده است.

منبع: مهر

کد مطلب: 14997
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری