نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان قرچکی برپا شد
تاریخ انتشار : خرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۵۲ ب.ظ
 
همزمان با روز جهانی صنایع دستی، نمایشگاه هنرمندان فعال در عرصه صنایع دستی شهرستان قرچک روز سه‌شنبه برپا شد.
 نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان قرچکی برپا شد

به گزارش ندای وارنا؛  رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قرچک در حاشیه مراسم افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: در این نمایشگاه آثار ده نفر از هنرمندان شاخص شهرستان قرچک در رشته‌های میناکاری، نقاشی روی سفال، چرم، شیشه‌گری، معرق، منبت، مجسمه‌های چوبی و گلیم در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
مریم خدابنده گفت: در این نمایشگاه آثار معرق جانباز ۷۰ درصد قاسمعلی هداوند و دو نفر از کودکان هنرمند تحت پوشش بهزیستی شهرستان قرچک نیز در معرض دید عموم قرار گرفته است.
وی افزود: بیش از ۴۸۰ هنرمند صنایع دستی به صورت کارگاه تولیدی و کارگاه‌های خانگی در شهرستان قرچک مشغول به فعالیت می‌باشند که در اغلب کارگاه‌های تولیدی، محصولات شیشه‌ای و در کارگاه‌های خانگی، گلیم و کار روی چرم و معرق تولید می‌شود.


وی تصریح کرد: قرچک از ظرفیت ویژه‌ای در تولید صنایع دستی برخوردار است و آثار تولید شده توسط هنرمندان این شهرستان از کیفیت بی‌نظیری برخوردار است که در صورت فراهم شدن شرایط عرضه به بازار مصرف، تولیدات این افراد می‌تواند با تولیدات هنرمندان سایر استان‌ها رقابت کند.
خدابنده افزود: تلاش می‌شود تا با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و برپایی نمایشگاه تخصصی صنایع دستی، ضمن معرفی هنرمندان صنایع دستی، آثار تولید شده در شهرستان بدون واسطه به دست علاقمندان رسد.
نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان قرچک تا پایان هفته در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در شهرک آزادی، بوستان ۱۵ خرداد از ساعت ۸ تا ۱۴ پذیرای علاقمندان به صنایع دستی است.
۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی نام‌گذاری شده است.

کد مطلب: 8560
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری