نماینده مردم ورامین: حادثه تروریستی کرمان ثابت کرد که دشمن از مکتب شهید سلیمانی هراس دارد
تاریخ انتشار : دی ۱۴, ۱۴۰۲ ۴:۳۳ ب.ظ
 
نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: حمله تروریستی روز گذشته کرمان ثابت کرد که دشمنان قسم خورده نظام، از نام، مکتب و حتی زائران شهید حاج قاسم سلیمانی هراس دارد.
 نماینده مردم ورامین: حادثه تروریستی کرمان ثابت کرد که دشمن از مکتب شهید سلیمانی هراس دارد

به گزارش ندای وارنا؛ حسین نوش‌آبادی روز پنجشنبه اظهار داشت: عملیات تروریستی روز گذشته کرمان که منجر به شهادت جمعی از هموطنان ایران اسلامی شد، اوج رذالت و خباثت دشمنان نسبت به مردم ایران اسلامی بود و ثابت کرد که دشمن همچنان از نام، مکتب و حتی زائران شهید حاج قاسم سلیمانی هراس دارد.

وی افزود: این اقدام تروریسی کور در حالی رخ داد که در هیچ جای جهان ارزش نظامی و سیاسی ندارد و در هیچ فرهنگ و کشوری، کشتن انسان‌ها حتی ارزش مبارزاتی نیز ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات تروریستی در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و به خاک و خون کشیدن زنان و مردان بی‌گناه، اوج درماندگی و مزدوری دشمنان ملت ایران را نشان می‌دهد.

نوش‌آبادی تأکید کرد: قطعا به فرموده رهبر معظم انقلاب، مردم ایران انتقام کوبنده‌ای از عاملان این جنایت که پیشتر از این نیز بارها در ترورهای فردی و جمعی، تعداد بسیاری از مردم بیگناه را به شهادت رسانده‌اند، می‌گیرند.

ورود کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی به ابعاد حادثه

وی اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در نخستین روز از فعالیت مجلس شورای اسلامی در یکشنبه هفته آینده، با حضور مسئولان امنیت، اطلاعاتی و نظامی، ابعاد مختلف این جنایت هولناک را بررسی کرده و به منظور آگاهی از شرایط منطقه، گروهی را به کرمان اعزام می‌کند.

عصر روز چهارشنبه (۱۳ دی) در سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی که بسیاری از هموطنان برای گرامیداشت این شهید در گلزار شهدای کرمان حضور یافته بودند، صدای مهیب یک انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد؛ این انفجار در ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی رخ داد و سپس انفجار دوم در یک کیلومتری مزار و خارج از مسیر زائران و مسیرهای بازرسی اتفاق افتاد.

تاکنون دبیرکل سازمان ملل ، اتحادیه اروپا، نهادهای بین المللی ، محافل سیاسی ، مقامات و رهبران مذهبی و سیاسی ، کارشناسان و تحلیلگران ، دولت های غربی ، عربی و اسلامی ، کشورهای آفریقایی و آسیایی بطور رسمی و با انتشار بیانیه های جداگانه حادثه شنیع تروریستی را که جان انسان های بی گناه و غیر نظامی را گرفته، محکوم کرده و با ملت ایران ابراز همدری کردند.

رهبر انقلاب اسلامی نیز در پیامی تاکید کردند: جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود و بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت.

رییس جمهور نیز با تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در جنایت تروریستی کرمان، مسئولان را موظف کرد هرچه سریع‏‌تر، نسبت به تسکین آلام آسیب‏‌دیدگان و مداوای مجروحان و بازگشت نظم و آرامش به شهر شهیدپرور کرمان اقدامات لازم را به ‏عمل آورند.

وزرای کشور و بهداشت و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای پیگیری ابعاد امنیتی حادثه و رسیدگی به آسیب دیدگان در استان کرمان حضور یافتند.

منبع: ایرنا

کد مطلب: 15208
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری