نهضتی که امام آغاز کرد یک نهضت خدایی بود/ شهدای ۱۵خرداد مظلومانه به شهادت رسیدند
تاریخ انتشار : خرداد ۱۴, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۱ ب.ظ
 
امام‌جمعه قرچک در مراسم یادبود شهدای 15خرداد سال 42 گفت: حرکت امام خدایی بود که توانست حرکت مقدسی را آغاز کند و نهضت مقدسی را تشکیل دهد.
 نهضتی که امام آغاز کرد یک نهضت خدایی بود/ شهدای ۱۵خرداد مظلومانه به شهادت رسیدند

به گزارش ندای وارنا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت‌الله اسماعیلی امام‌جمعه قرچک در مراسم یادبود شهدای ۱۵خرداد سال ۴۲ در قرچک اظهار داشت: ،گرامی کی داریم نام و یاد شهدای انقلاب اسلامی را شهدای مدافعین حرم و بخصوص شهدای با بصیرت مخلص قیام پانزدهم خرداد سال ۴۲ را که مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی گفت: امروز به مناسبت گرامیداشت یاد و نامشان و تجدیدعهد و پیمان با شهدای قیام ۱۵ خرداد در این محفل گرد هم آمدیم، انصافاً اینجا زیارتگاه است، اگر باور داشته باشیم که مشهد الشهدا است که هست، زیارتگاه ارزش دارد، اعتبار دارد، قیمت دارد باید همیشه قدردان شهدا باشیم.

امام‌جمعه قرچک افزود: وظایف ما این است که ادامه‌دهنده راه امام و شهدا باشیم و از عناصر و عوامل تقویت نهضت بلند امام باشیم .

اسماعیلی افزود: باید قرآن شناس باشیم، در تبعیت از ائمه علیهم‌السلام باید ائمه شناس شد برای همین خود امام توصیه به قرآن و عترت می‌کند که خود امام بزرگ‌ترین درس الهی شد و توانست نهضت الهی برپا کند و یک حرکت الهی را آغاز کند.

وی در ادامه مراسم افزود: حرکت امام خدایی بود که توانست حرکت مقدسی را آغاز کند و نهضت مقدسی را تشکیل دهد، امام خود مقدس بود و روشنایی بود، هدایت کن بود، عزت بود، قدرت بود، استقلال بود، آزادی و اگر دقت کنیم همه این واژه‌ها و فضیلت‌ها را در نهضت امام می‌بینیم.

امام‌جمعه قرچک تأکید کرد: همه ما مدیون امام خمینی (ره) و شهدا پانزدهم خرداد هستیم آنچه امروز برایم مهم است این است که باید انگیزه را الهی کرد امام از میان همه فقه‌ها و همه مراجع در عصر غیبت یک حرکتی را آغاز و یک رسالتی را برپا کردند که در هیچ‌کدام نمی‌بینیم.

اسماعیلی یادآور شد: امام ثابت کرد در عصر و قرن مدرن و ادعای بشریت می‌شود با حاکمیت دینی بهترین مدیریت را اجرا کرده بهترین مسئولیت را ارائه داد و بهترین خدمت را به مردم ‌کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز همان امام با همان اندیشه با همان تفکر با همان سلامت با همان آینده‌نگری با همان اخلاص در میان ما است و موقعیت و شرایط امام امروز هم بیشتر و خاص‌تر است.

کد مطلب: 6648
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری