نیروهای ناکارآمد مسئولیت دارند/ تیم اقتصادی دولت و کمیسیون‌های اقتصادی مجلس با اختلاف پیش می‌روند
تاریخ انتشار : آذر ۵, ۱۴۰۲ ۵:۳۰ ب.ظ
 
فرهاد بشیری نماینده پاکدشت می‌گوید: مشکل مهم در دولت به کارگیری افراد شایسته در تیم اقتصادی دولت است. باید کار را به کاردان بسپارند که متاسفانه، آن‌طور که باید این اتفاق نیفتاده است که اگر افتاده بود در زندگی مردم نمود داشت اما متاسفانه نیروهای ناکارآمد مسئولیت دارند.
 نیروهای ناکارآمد مسئولیت دارند/ تیم اقتصادی دولت و کمیسیون‌های اقتصادی مجلس با اختلاف پیش می‌روند

به گزارش ندای وارنا؛ فرهاد بشیری نماینده پاکدشت در مجلس یازدهم درباره وضعیت اقتصاد کشور و چالش‌های پیش‌رو، با رویداد۲۴ گفتگو کرده است که در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

*‌ در ارتباط با حوزه اقتصادی کشور ضرورت دارد که هم تیم اقتصادی دولت و هم کمیسیون‌های اقتصادی مجلس با هم‌گرایی و هم‌اندیشی بیشتر، موضوع اقتصاد کشور را ساماندهی کنند تا از فشاری که روی دوش مردم است، کاسته شود.

*‌ به نظر می‌رسد که این دو تشکیلات خیلی با یکدیگر هماهنگ نیستند و با هم اختلاف دارند؛ این یعنی هر دو طرف در وضع موجود، مقصر هستند. تیم اقتصادی دولت، هم باید خودش منسجم باشد و هم با کمیسیون‌های مجلس تعامل و همراهی داشته باشد تا با یک برنامه منظم، دقیق و مشخص، حرکت برای رسیدن به وعده‌هایش را دنبال کند.

*‌ مسائل اقتصادی ایران قابل حل است و این‌طور نیست که بخواهد شرایط سختی را برای حقوق‌بگیران، کارگران، کارمندان و بازنشستگان ایجاد کند. به باور من، اگر هم مجلس و هم دولت، پای کار بیایند تا ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور برطرف خواهد شد.

*‌ ایران در حال توسعه روابط با دیگر کشور‌ها است و این موضوع اگر به درستی پیش برود، می‌تواند در حوزه اقتصادی و سیاسی اثرات مثبتی را در پی داشته باشد.

*‌ یکی از مشکلات مهم، به کارگیری افراد شایسته در تیم اقتصادی دولت است. باید کار را به کاردان بسپارند که متاسفانه، آن‌طور که باید این اتفاق نیفتاده است که اگر افتاده بود در زندگی مردم نمود داشت اما متاسفانه نیروهای ناکارآمد مسئولیت دارند.

*‌ در جامعه ما، در بخش اداری، فرهنگ کار کردن ضعیف است. تعهد و وجدان کاری خود افراد هم باید در سطحی قرار بگیرد که متناسب با مسئولیت و جایگاهی که دارند و مزایایی که دریافت می‌کنند، باشد. باید روحیه سخت‌کوشی در ایران تقویت شود.

*‌ ایجاد فرهنگ کار کردن و سخت‌کوش بودن موضوعی فرهنگی است، و این به آن معنا نیست که معیشت پرسنل دولتی و بخش خصوصی نادیده گرفته شود. یعنی نباید بدون ایجاد رفاه، از کارمند و کارگر انتظار سخت‌کوشی فوق‌العاده را داشت ولی نباید این‌طور هم باشد که طرف بگوید چون در حقوق و مزایای من کم و کاستی است، پس کارم را به خوبی انجام نمی‌دهم.

*‌ ما همیشه دنبال کسی می‌گردیم که مشکل همه را حل کند و این شدنی نیست، بلکه باید هرکس در هر جایگاهی که قرار دارد، از نگهبان دم در تا مدیران رده‌های بالای کشور، وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهند تا کار‌ها پیش برود.

*‌ فرهنگ کار کردن، تعامل و همراه شدن با یکدیگر، مهم است، اما برای تحقق این باور ارزشمند، وظیفه دولت از همه خطیرتر است لذا باید از ظرفیت‌های کشور به خوبی استفاده کرد، اما کار کردن و برنامه داشتن افراد در کشور ما بسیار ضعیف است.

کد مطلب: 14787
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری