نیرویی که ترفند دشمن را نمی داند به درد جنگ اقتصادی و مبارزه نمی خورد/ امروز در جنگ اقتصادی باید از نیروهای کار ورزیده و متخصص استفاده کرد
تاریخ انتشار : مهر ۲۷, ۱۳۹۷ ۵:۳۳ ب.ظ
 
امام جمعه خیرآباد گفت: نیرویی که هنوز متوجه جنگ نیست و ترفند دشمن را بلد نیست و چگونگی مقابله با او را نمی داند هر چند در عرصه های مختلف کار آمده باشد به درد جنگ اقتصادی و مبارزه نمی خورد.
 نیرویی که ترفند دشمن را نمی داند به درد جنگ اقتصادی و مبارزه نمی خورد/ امروز در جنگ اقتصادی باید از نیروهای کار ورزیده و متخصص استفاده کرد

به گزارش ندای وارنا؛حجت الاسلام والمسلمین جعفر طزری امام جمعه خیرآباد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته خیرآباد با اشاره به موضوع شادی در اسلام،  اظهار داشت: اسلام با شادی مخالف نیست بلکه توصیه ائمه دین توصیه به شادی و تفریح در زندگی شده است و آنچه مهم است شیوه شادی و چگونه شادی کردن و ابزار شادی است.

وی بیان کرد: شادی به دو نوع پسندیده و ناپسند تقسیم می شود که هر دو مورد متون دینی ما موجود است اما شادی پسندیده آن است که انسان علاوه بر اینکه شاد می شود رضایت خداوند را هم به همراه دارد.

طزری گفت: در روایتی از امیرالمؤمنین(ع) آمده است « سرور المؤمن بطاعه ربه…» مؤمن آن زمان شاد است و حالت انبساط خاطر دارد که بداند خداوند را اطاعت کرده است یا در روایت دیگر داریم که در بعضی اعیاد حضرت فرمودند؛ عید آنست که خداوند نماز و روزه انسان را قبول کند یا روزی که معصیت خدا صورت نگیرد آن روز عید است.

وی افزود: با توجه به این دو روایت معلوم می شود شادی واقعی آن روزیست که خداوند از انسان رضایت داشته باشد و اعمال انسان را بپذیرد و انسان وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده باشد.

امام جمعه خیرآباد با اشاره به اینکه در آستانه اربعین حسینی قرار داریم، بیان کرد: مراسم اربعین حسینی در این چند سال اخیربه یک حرکت و قدرت نمایی شیعه تبدیل شده ات این حرکت از چند جهت حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: اولاً از آن جهت که این حرکت می تواند اتحاد در ملت عراق و ایران را که دشمنان بدنبال برهم زدن آن هستند تقویت کند از طرف دیگر با روی کار آمدن دولت انقلابی در عراق برگزاری با اقتدار و امنیت این مراس نشانگر مدیریت بالای مسئولان عراقی است و از طذف دیگر این مراسم می تواند به نماد همدلی و اتحاد مسلمان و سایز ملت ها تبدیل شود.

ظزری بابیان اینکه در هر جنگ باید از ابزار و افراد و تخصص لازم با همان جنگ بهره مند شد، گفت: در جنگ نظامی باید از نیروهای ورزیده نظامی و متخصص در عرصه جنگ استفاده کرد امروز که در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم باید از نیروها و امکانات اقتصادی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: نیرویی که هنوز متوجه جنگ نیست و ترفند دشمن را بلد نیست و چگونگی مقابله با او را نمی داند هر چند در عرصه های مختلف کار آمده باشد به درد جنگ اقتصادی و مبارزه نمی خورد.

امام جمعه خیرآباد گفت: امروز که دشمن از همه ابزار جنگ اقتصادی با ما وارد میدان شده است باید از نیروهای متخصص و کار ورزیده اقتصادی استفاده شود و ثانیاً در زمان صلح کارآمدی نیروها مشخص نمی شود در زمان جنگ است که مشخص می شود چه نیرویی کار آمد و با تدبیر و مدبر است.

وی تاکید کرد: سند جامع تحقق تمدن نوین اسلامی که در هفته گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد  حاوی چند اصل مهم است یکی ابل امید، در شرایطی که کشور بخاطر تورم ناشی از سودجویی برخی دچار تنگ نای شدید شده است و با رسیدن زمان تحریم های جدید عده ای دچار نا امیدی و یأس شده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این امر می تواند امید را به جامعه برگرداند از طرف دیگر این امر نشان می دهد که علی رخم مشکلات و مشغول بودن مسئولان و مردم به امر اقتصاد ایشان از آینده انقلاب و نظام غافل نیستند.

منبع : ورامین ما

انتهای پیام/

کد مطلب: 4717
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری