هجوم هزاران ملخ به جنوب‌شرق تهران
تاریخ انتشار : خرداد ۴, ۱۳۹۹ ۳:۱۶ ب.ظ
 
از اواسط هفته جاری، هزاران قطعه از گونه ای ملخ به شهرستان های قرچک، پیشوا و ورامین هجوم آورده‌اند که این موضوع علاوه بر هراس مردم، نگرانی‌هایی را برای کشاورزان به ویژه غله کاران که این روزها مشغول برداشت محصول جو و گندم هستند، به وجودآورده است.
 هجوم هزاران ملخ به جنوب‌شرق تهران

به گزارش ندای وارنا؛ از اواسط هفته جاری، هزاران قطعه از گونه ای ملخ به شهرستان های قرچک، پیشوا و ورامین هجوم آورده‌اند که این موضوع علاوه بر هراس مردم، نگرانی‌هایی را برای کشاورزان به ویژه غله کاران که این روزها مشغول برداشت محصول جو و گندم  هستند، به وجودآورده است.
تعداد زیادی از این ملخ‌ها امروز( شنبه) در خیابان، درختان و کف معابر وجود داشتند و برای عابران و خودروهای عبوری مشکلاتی را به وجود آوردند.
این ملخ‌ها نه فقط در مناطق شهری، که در مناطق روستایی و مزارع گندم و جو نیز حضور دارند و کشاورزان تلاش دارند تا با دفع آن‌ها و برداشت سریع محصول، از وارد شدن خسارات احتمالی پیشگیری کنند.
ملخ در حالت طغیانی آفت محسوب می‌شود
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان ورامین در این رابطه به خبرنگار نصیرنیوز گفت : ملخ‌ها در حالت طغیان که برای گیاهان و سایر جانداران مشکل ایجاد کند، آفت محسوب می‌شوند.
عزیز عبدالزاده افزود: بررسی وضعیت طغیانی بودن هجوم ملخ‌ها به دشت ورامین بر عهده مراجع ذیصلاح در جهاد کشاورزی است و محیط زیست نمی‌تواند در این زمینه اظهار نظری داشته باشد.
ملخ‌ها بومی منطقه هستند
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا گفت: ملخ‌های که این روزها در مناطق شهری و روستایی دیده می‌شوند، بومی منطقه بوده و هیچ گونه آسیبی به مزارع کشاورزی وارد نمی‌کنند.
علی عابدی افزود: وضعیت مناسب آب و هوایی، بارش‌های اول فصل و سرسبزی دشت به دلیل نزولات جوی مناسب باعث شده تا میزان زاد و ولد موجودات از جمله ملخ‌ها افزایش پیدا کند، موضوعی که سال گذشته نیز پس از  بارش‌های مناسب اول فصل در افزایش تعداد ملخ‌ها و هجوم پروانه‌ها در بخشی از استان تهران مشاهده شد.
وی تأکید کرد: این ملخ به هیچ  عنوان آفت نیست و کشاورزان نباید از بابت هجوم آن‌ها نگرانی داشته باشند.
مدیر جهاد کشاورزی پیشوا افزود: هم اکنون محصول گندم و جو شهرستان ورامین در حالت خشبی( سخت شدن ساقه و خوشه) قرار دارد و ملخ نمی‎تواند به این محصول آسیب وارد کند.
شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا با بیش از ۶۵۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران و در امتداد یکدیگر قرار دارند.
بیش از ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این بخش از استان تهران زیر کشت گندم و جو رفته است.

کد مطلب: 8143
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری