هدف از تدریس جامع آموختن روش درست زندگی کردن به دانش‌آموزان است
تاریخ انتشار : دی ۷, ۱۴۰۲ ۴:۵۸ ب.ظ
 
نومعلم و دبیر پایه چهارم دبستان شهیدان ایرلو شهرستان قرچک، دانش‌آموز را به عنوان یک شهروند موثر و مفید در جامعه دانست و گفت هدف از تدریس جامع، آموختن روش درست زندگی کردن و انسان بودن به دانش آموزان‌ است.
 هدف از تدریس جامع آموختن روش درست زندگی کردن به دانش‌آموزان است

به گزارش ندای وارنا؛ فرزانه غفاری‌نیا نومعلم و دبیر پایه چهارم دبستان شهیدان ایرلو شهرستان قرچک است، که با رتبه کنکور ۱۶۰۰، در رشته علوم تجربی در مقطع کارشناسی علوم تربیتی در سال ۱۴۰۰ از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل شده است؛ وی در گفت‌وگو با پانا در بیان اولین تجربه تدریس خود در کسوت معلمی تصریح کرد: «دو سال است که لیاقت جایگاه معلمی را داشته‌‌ام و این زمان خاطراتی را برایم ارمغان آورده است، خاطراتی که همیشه بوی تازگی را زیر غبار زمان از دست نمی‌دهد، خیلی خوب است لذت داشتن چنین خاطراتی که با هم تقسیم کنیم؛ اولین تجربه من، با آغاز مجازی شدن مدارس همراه بود و دانش‌آموزان گروه‌گروه به مدرسه می‌آمدند و در کنار آن باید در فضای مجازی هم تدریس انجام می دادم.»

غفاری‌نیا ضمن اشاره به تغییرات انجام شده در فناوری نهاد تعلیم و تربیت در رابطه با روش‌های خلاقانه‌ای در جهت افزایش جذابیت درس خواندن برای دانش‌آموزان اظهار کرد: «معلمین، باید به شناسایی و ارتقای مهارت‌های خود، در کاربرد فن‌آوری‌های نوین نظیر ICT و IT در آموزش بپردازند، به این ترتیب نه تنها می‌توانند از راهبردهای گوناگون در آموزش استفاده کنند، بلکه امکان پاسخ‌گویی به نیازها و تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان را فراهم می‌سازند، و با استفاده از جذابیت‌های فن‌آوری‌ها در جهت ایجاد انگیزه، کلاس موفق‌تری را خواهند داشت و شور و نشاط بیشتری در کلاس ایجاد می‌کنند، در این زمینه و در ارتباط با افزایش توانمندی ها، تصمیم گرفتم به علت آموزش مجازی، علاوه بر این نرم‌افزارها از نرم افزارهایی که به ارتقای ساخت تولید محتوای با کیفیت کمک می‌کند، استفاده کنم.»

دبیر پایه چهارم دبستان شهیدان ایرلو، با بیان اینکه هدف اصلی تدریس آموزش روش درست زندگی کردن به دانش‌آموزان است، گفت: «آیا فقط آموزش مبحث خاص است؟ یا آن‌که در ضمن آموزش، باید سعی کنیم دانش آموز را به عنوان یک شهروند موُثر و مفید برای جامعه پرورش دهیم، یعنی در نهایت روش درست زندگی کردن و انسان بودن را به او بیاموزیم، و از خود خاطره‌ خوبی در ذهن دانش آموزان‌مان برجای بگذاریم، در این خصوص همیشه سعی داشتم، تنها به مفاهیم کتب درسی تکیه نکنم و راه و رسم زندگی کردن و فرد موفق برای جامعه را به دانش آموزانم آموزش دهم.»

نو دانش‌آموخته آموزش‌و‌پرورش قرچک، در رابطه با توانمندی‌ها و خلاقیت‌های نوآورانه‌ای در تدریس در راستای جذب دانش آموزان به درس خواندن تصریح کرد: «جهت فعال نگه داشتن کلاس باید مرتب از بچه‌ها فعالیت های گوناگونی خواست، دبیرانی که تمام مدت سخنران مطلق هستند، معمولاً مواجه با کلاسی خواب‌آلود و بی‌تحرک می شوند، در این زمینه از الگوهای، فعال تدریس مثل روش تدریس کاوشگری-بارش مغزی-الگوی تدریس شبکه‌ای-روش تدریس تفکر استقرایی، استفاده کردم.»

منبع: پانا

کد مطلب: 15130
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری