هر ۶۰ روز یک تصفیه خانه جدید در استان تهران به بهره برداری می رسد
تاریخ انتشار : مرداد ۱۴, ۱۳۹۵ ۱۲:۲۶ ق.ظ
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: براساس برنامه ریزی و سرمایه گذاری انجام شده، تا پایان سال جاری هر دو ماه یکبار یک تصفیه خانه جدید در سطح شهرستان های تابعه استان به بهره برداری می رسد
 هر ۶۰ روز یک تصفیه خانه جدید در استان تهران به بهره برداری می رسد

به گزارش  ندای وارنا، فرهاد پرورش عصر چهارشنبه در آیین بهره برداری از تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاصلاب شهرستان شهریار که با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر نیرو و استاندار تهران برگزار شد افزود: برهمین اساس در ماههای آینده تصفیه خانه میگون و لواسان و پس از آن تصفیه خانه پرند، پردیس و پیشوا نیز مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون چهار هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه خطوط آب و فاضلاب در استان اجرا شده است گفت: طول این خطوط تا پایان سال جاری به پنج هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.
مدیرعامل آبفا استان تهران تصریح کرد: برای اجرای این خطوط حدود ۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.
پرورش با اشاره به تلاش شرکت آبفا تهران برای استفاده از مدل های مختلف مالی در اجرای طرح ها یادآور شد: کمتر از پنج هزار میلیارد ریال از سرمایه گذاری برای اجرای خطوط آب و فاضلاب استان تهران ار منابع دولتی استفاده شده است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب شهرستان شهریار از سال ۹۰ آغاز شد افزود: مدول اول این طرح امروز با ظرفیت تصفیه فاضلاب ۴۰ هزار متر مکعب حدوو ۲۴۰ هزار نفر از شهروندان این منطقه را زیر پوشش قرار می دهد.
پرورش گفت: تاکنون حدود ۱۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در شهرستان شهریار احداث شده و قرار است تا پایان سال ۱۵۰ کیلومتر دیگر نیز به این خطوط اضافه شود.
مدیرعامل شرکت آبفا استان تهران با اشاره به اینکه برای ساخت این تاسیسات کمتر از ۱۰ درصد از منابع دولتی استفاده شده است ابراز امیدواری کرد این طرح تا سال ۱۴۱۵ حدود ۷۰۰ هزار نفر را زیر پوشش قرار دهد.
وی در خصوص پروژه فاضلاب شهر تهران نیز گفت: عملیات اجرایی احداث ۱۲ کیلومتر شبکه فاضلاب شهر تهران نیز به زودی آغاز می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه میزان مصرف فعلی آب در استان تهران ۵۲ مترمکعب بر ثانیه است، افزود: از این میزان حدود ۳۸ مترمکعب مربوط به شهر تهران و حدود ۱۲ متر مکعب آن مربوط به شهرستان های استان است.
به گفته وی، درحال حاضر روزانه ۴٫۵ میلیون مترمکعب آب در استان تهران مصرف می شود.
طرح آبرسانی به ۲۵۲ روستای کشور (۱۴ استان) و تصفیه خانه فاضلاب و بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی شهریار روز چهارشنبه طی آئینی با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر نیرو و استاندار تهران در شهرستان شهریار به بهره برداری رسید.

کد مطلب: 697
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری