مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری ورامین:
هشدار آتش‌نشانی نسبت به وقوع آتش‌سوزی در مزارع غلات ورامین
تاریخ انتشار : خرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۵۲ ب.ظ
 
مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری ورامین گفت: طی روزهای اخیر با افزایش دمای هوا، احتمال بروز آتش سوزی در مزارع غلات افزایش یافته و لازم است تا کشاورزان پیش‌بینی‌های لازم را برای مقابله با این پدیده را اتخاذ کنند.
 هشدار آتش‌نشانی نسبت به وقوع آتش‌سوزی در مزارع غلات ورامین

به گزارش ندای وارنا؛  حسن پارسا روز سه‌شنبه بیان کرد: افزایش گرما، آتش زدن باقیمانده کاه و کلش توسط برخی از کشاورزان و تأخیر در برداشت محصول باعث می‌شود تا احتمال بروز آتش‌سوزی در مزارع کشاورزی افزایش یابد.
وی افزود: فاصله زیاد اراضی کشاورزی از ایستگاه‌های آتش نشانی و پراکندگی مزارع به ویژه در بخش جوادآباد باعث می‌شود تا هنگام بروز آتش سوزی نتوان به سرعت به محل وقوع حادثه اعزام شد و از شدت خسارات وارده به اراضی کشاورزی جلوگیری کرد.
وی گفت: با توجه به خشکی کامل مزارع گندم وجو، هر گونه آتش‌سوزی به سرعت در کل مزرعه گسترش یافته و در کمترین زمان کل محصول از بین می‌رود.
پارسا تصریح کرد: متأسفانه برخی از مردم نیز با حضور در تفرجگاه‌ها و حاشیه جوی‌ها، اقدام به روشن کردن آتش می‌کنند که این امر نیز خطر وقوع آتش‌سوزی را افزایش می‌دهد.
وی از ایجاد جاده دسترسی در مزارع، تسریع بخشیدن در جمع آوری محصولات، ذخیره آب در حوضچه‌های مصنوعی، در دسترس بودن تجهیزات کشاورزی نظیر تراکتور، جلوگیری از قرار گرفتن اشیای براق در مزارع و در دسترس بودن کپسول‌های آتش نشانی به عنوان اقدامات مهم در پیشگیری از آتش سوزی مزارع یاد کرد.
وی تصریح کرد: مکاتبات لازم با بخشداری‌های مرکزی و جوادآباد به منظور آگاهی بخشی به دهیاران و کشاورزان صورت گرفته و از آنان خواسته شده تا هر چه سریعتر نسبت به جمع‌آوری محصول اقدام کنند.
در سال زراعی جاری بیش از ۲۱ هزار هکتار از اراضی شهرستان ورامین زیر کشت گندم و جو رفته است.

شهرستان ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

کد مطلب: 8172
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری