همزمان با چهارم محرم الحرام؛
همایش شیرخوارگان حسینی در قرچک برگزار شد
تاریخ انتشار : شهریور ۲۳, ۱۳۹۷ ۸:۲۳ ب.ظ
 
همایش شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و شیرخوارگان حسینی در مسجد جامع قرچک برگزار شد.
 همایش شیرخوارگان حسینی در قرچک برگزار شد

به گزارش ندای وارنا؛هم زمان با چهارمین روز از ماه محرم و اولین جمعه این ماه و طبق یک سنت چندین ساله، همایش بزرگ شیرخوارگان در اماکن مذهبی قرچک برگزار شد.
این مراسم طبق سال های گذشته با شور و شکوه وصف ناپذیری در قرچک برگزار شد و مادران همراه با فرزندان شیرخوار خود، به یاد مصائب وارد شده به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و سید و سالار شهیدان( ع) در روز عاشورا گریستند.
مادران در حالی که کودکان شیرخوار خود را که با سربند حضرت علی اصغر(ع) بر سر و نیز بازوبند بر دستان طفلان شیرخوار قرار داشت به حق شهید ۶ ماهه سیدسالار شهیدان گریه کردند و از خداوند خواستند که به فرزندان آن ها عنایت ویژه داشته باشد.
در این همایش کودکان با لباس های متحد الشکل به رنگ سبز و سفید، سربندهای یا حسین (ع) و یا اباالفضل (ع) بسته بودند.
در این آیین که با قرائت قرآن مجید، نوحه خوانی و مداحی و تعزیه خوانی حضرت علی اصغر(ع)همراه بود، شرکت کنندگان به یاد حضرت علی اصغر (ع) به سوگواری، مرثیه سرایی، سینه زنی و عزاداری پرداختند.


اشک مادران شیرخوارگان حسینی از جمله بهترین جلوه های این آیین معنوی در قرچک بود که در کنار آن، برخی فرزندان نیز همراه با مادران خود، اشک می ریختند.
الایی خوانی از جمله مهمترین بخش های این آیین معنوی بود که مادران نیز در کنار نوحه سرایان، برای فرزندان خود لالایی هایی را همسرایی می کردند.
حجت الاسلام والمسلمین حجت اله اسماعیلی املم جمعه قرچک در این مراسم با اشاره به اینکه گریه بر امام حسین(ع) از ارزش بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: امروز تمام مردم ایران و تمام مسلمانان جهان در مراسم حضرت علی اصغر(ع) شرکت می‌کنند
وی گفت: مادران امروز فرزندان شیرخوار خود را به این مراسم آورده‌اند تا به امام حسین(ع) عرضه کنند که این سربازان آماده تداوم راه آن حضرت در رکاب امام زمان(عج) هستند.


اسماعیلی در پایان تصریح کرد: مردم باید قدر حضور در این مراسم‌ها را بدانند چرا که حضور در مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) نصیب هر کسی نمی‌شود و برگزاری چنین همایش‌هایی در زندگی آنها برکات بسیار زیادی دارد.

منبع : قرچک آنلاین

انتهای پیام/

کد مطلب: 3819
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری