همایش شیر خوارگان حسینی در ورامین برگزار شد
تاریخ انتشار : شهریور ۲۳, ۱۳۹۷ ۷:۰۸ ب.ظ
 
هم‌زمان با سراسر کشور همایش شیر خوارگان حسینی با استقبال پرشور مادران و کودکان شش ماهه در مهدیه ورامین برگزار شد.
 همایش شیر خوارگان حسینی در ورامین برگزار شد

به گزارش ندای وارنا؛صبح امروز همایش شیر خوارگان حسینی ورامین  به پاسداشت و یاد سرباز شش ماهه‌ی کربلا با حضور پرشور مادرانی که لباس سفید، سبز بر تن کودکان خود کرده و به هم دردی حضرت رباب (س) پرداختند.

عزاداری و بزرگداشت کودکان واقعه عاشورا و ایجاد گهواره و لالایی خواندن برای کودکان توسط مادران از مراسم مذهبی قدیم در ایران بوده‌ و این مراسم مذهبی در اولین جمعه محرم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد سعیدی در همایش شیرخوارگاه حسینی که در مهدیه ورامین برگزار شد، اظهار داشت: شما مادرانی که در همایش شیرخوارگان حسینی حضور پیدا کردید بی‌شک با دعوت حضرت علی اصغر (ع) اینجا حضور دارید تا به یاد طفل شش ماهه دشت کربلا که با زبان تشنه به شهادت رسید، عزاداری کنید.

وی گفت: در حادثه کربلا نقش مادران بی‌بدیل بود چرا که چند مادر در حادثه کربلا نقش مهمی داشتند که یکی از این مادران دولهیم همسر زوهیر بن غیر بود که با شجاعت و استقامت خود در حادثه کربلا نام خود را ماندگار کرد.

این خطیب افزود: این بانوی کسی بود که با اصرار همسر خود را برای کمک به امام حسین (ع) فرستاد تا امام حسین(ع) و یارانش را در کربلا یاری کند.

وی ادامه داد: شما مادران کسانی هستید که برای اولین بار پیراهن مشکی امام حسین (ع) را برتن این شیر خوارگان کردید و نوای یا حسین را بر گوش این کودکان زمزمه می‌کنید.

سعیدی تصریح کرد: صبر و استقامت زینب کبری (س) بر کسی پوشیده نیست چرا که این بانوی اسلام مظلومیت امام حسین (ع) را در مسیر شام سر داده و واقعه‌ی کربلا را به همه بازگو کرد و یزید و یزیدیان را رسوا کرد.

حجت‌اسلام سعیدی بیان داشت: ای خانم‌ها بدانید صبری که حضرت زینب(س) داشت هیچ بانویی ندارد چرا که برادرش را سر بریدند و خاندان بنی‌هاشم را به اسارت بردند.

وی اذعان داشت: شما مادران نقش مهمی در تربیت کودکان در خانواده دارید؛ سعی کنید آداب و رسوم اسلامی در برنامه‌های تربیتی به کار گیرید و فرهنگ ناب حسینی را به کودکان خود آموزش دهید و علت شهادت امام حسین (ع) با به کودکان خود بازگو کنید.

سعیدی گفت: حجاب خود را رعایت کنید، در امر به معروف و نهی از منکر پیش قدم باشید؛ دشمنان اسلام حجاب شما بانوان را هدف گرفتند و می‌خواهند با ازبین بردن حجاب بنیان خانواده‌ها را از بین ببرند.

در ادامه این مراسم به نوحه‌سرایی و بیان حال مادر حضرت علی اصغر پرداختند. در ادامه بر دست گرفتن کوکان شیرخوار در مراسم شیرخوارگان حسینی به‌صورت نمادین که امام حسین(ع) در روز عاشورا برای طلب آب از لشکر دشمن، حضرت علی اصغر را بر دست گرفت که با تیر سه شاخ مواجه شد نیز انجام گرفت.

منبع :فارس

انتهای پیام/

کد مطلب: 3806
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری