هم‌دردی با مردم فقط در سخنرانی و صرفا تاسف‌ خوردن نباشد
تاریخ انتشار : شهریور ۲۱, ۱۳۹۷ ۸:۴۵ ب.ظ
 
امام جمعه موقت پاکدشت با تاکید بر لزوم ساده‌زیستی روحانیون در حرف و عمل گفت: روحانیون باید در شرایط فعلی اقتصادی با مردم هم‌دردی کنند و این هم‌دردی نباید فقط در سخنرانی و محدود به تاسف خوردن باشد.
 هم‌دردی با مردم فقط در سخنرانی و صرفا تاسف‌ خوردن نباشد

به گزارش ندای وارنا؛حجت‌الاسلام والمسلمین حسن لزومی  گفت‌  در ارتباط با تاثیرات حضور روحانیون در مناطق محروم و خدمت‌رسانی به نیازمندان اظهار داشت: همه این اقدامات مثبت است. نفس حضور روحانی معمم در هیئت‌های عزاداری، حتی اگر سخنرانی نکنند، هم ارزشمند است و به جمعیت اعتبار می‌دهد و به مردم دلگرمی می‌بخشد.

وی ادامه داد: اگر فرصتی پیدا شود که این مبلغان حدیث بخوانند و از اهداف امام حسین(ع) برای مردم بگویند، روشنگری خوبی برای مردم صورت می‌گیرد و از جنبه‌های مثبت کار است.

امام جمعه پاکدشت با اشاره به نقش مهم روحانیون گفت: تفاوت حضور یا عدم حضور روحانی در یک محل یا معبر عمومی قابل مقایسه نیست. این روحانیون حتی اگر سخنرانی نکنند و صرفا در یک مجلس حضور داشته باشند هم موثر واقع می‌شوند.

حجت‌الاسلام لزومی در ارتباط با محوری‌ترین مسائل مورد تاکید روحانیون در محرم یادآور شد: باید درس‌های نهضت عاشورا که شامل صبر، ایستادگی، قناعت و رضایت الهی می‌شود را برای مردم بگویند.

وی بر لزوم هدایت مردم به سوی رهبر معظم انقلاب توسط روحانیت تاکید و عنوان کرد: من به مسئولان کاری ندارم چرا که ان شاء الله آن‌ها هم انسان‌های خوبی هستند اما اگر مردم را متوجه نصیحت‌های رهبری، رهنمودهای امام راحل وصیت‌نامه‌های شهدا کنیم موفق می‌شویم.

امام جمعه پاکدشت هم‌دردی واقعی با مردم را از دیگر وظایف روحانیون دانست و بیان داشت: یک روحانی واقعی باید در شرایط اقتصادی فعلی با مردم همدردی کند. همدردی با مردم فقط در سخنرانی و صرفا تاسف خوردن نباشد.

حجت‌الاسلام لزومی بر همین اساس تصریح کرد: مردم باید زندگی ساده روحانی محل یا هیئت‌شان را ببینند تا به سخنرانی او درباره ساده‌زیستی توجه کنند.

وی هم‌چنین به ذکر یک مثال از خودش پرداخت و گفت: من کسانی که از اجاره‌های خانه می‌نالند را درک می‌کنم چرا که فرزندان خودم هم این مشکل را دارند و درد مستاجری را می‌فهمم. اگر مردم ببینند که روحانیت در کنارشان هستند و همانند آن‌ها زندگی می‌کنند، سعه صدر خود را بالا می‌برند.

امام جمعه پاکدشت در پایان خاظرنشان کرد: اجرای عدالت و دوری از تبعیض باعث افزایش صبر و تحمل مردم می‌شود که روحانیت باید این یک مورد را در خودشان تقویت کنند.

منبع : تهران نیوز

انتهای پیام/

کد مطلب: 3713
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری