هنرمند باید مرد زمانه خود باشد
تاریخ انتشار : فروردین ۳۰, ۱۴۰۳ ۱۱:۵۲ ق.ظ
 
مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی ، سالروز تشکیل بسیج هنرمندان و شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی در فرهنگسرای رازی برگزار شد.
 هنرمند باید مرد زمانه خود باشد

به گزارش ندای وارنا؛ مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی ، سالروز تشکیل بسیج هنرمندان و شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی در فرهنگسرای رازی برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ورامین در آئین رونمایی کتاب ” آقای ایرانشهر” به نویسندگی حاج رحیم مخدومی گفت: به حمدالله شهرستان ورامین از حضور هنرمندان انقلابی متعددی نظیر آقای مخدومی برخوردار است که این امر برای اعتلای فرهنگ و هنر بسیار مناسب است.
سید محمد زاهدی با اشاره به تقریظ های رهبری درباره کتب حاج رحیم مخدومی افزود: یکی از محاسن این استاد و نویسنده برجسته ورامینی، علاوه بر قلم زیبای ایشان، تربیت نویسنده و محقق است که موجب شده نویسندگان متعددی در شهرستان ورامین و در حوزه های مختلف، به ویژه در زمینه تالیف کتب زندگینامه شهدا فعال باشند.
وی با اشاره به سالروز شهادت شهید آوینی ادامه داد: هنر انقلاب شاخصا با علمداری شهید آوینی شناخته می شود و یکی از مؤلفه های هنرمند انقلابی که در آثار شهید آوینی و مستند روایت فتح به خوبی به چشم می خورد اخلاص صاحب اثر و پرهیز از تابلو داری و اسم و نام و نشان است.
وی ادامه داد: در آثار مختلف شهید آوینی شاهد آن هستیم که بدون نام و نشان و بدون آن که خودش را محور همه فعالیت ها بداند کار هنری و مستند روایت فتح را منتشر کرده و این اخلاص آوینی باعث شده کارهای دلنشین و الهی را عرضه کند.
معاون سیاسی فرمانداری ورامین یکی دیگر از شاخصه های هنرمند انقلابی را اهتمام به مسائل روز دانست و گفت: هنرمند انقلابی باید مرد زمانه خود باشد و نسبت به رخدادهای زمانه خود کنشگر باشد و با پرداخت ظریف و هنرمندانه به مسائل روز بپردازد.
زاهدی با اشاره به پاسخ کوبنده سپاه و نیروهای مسلح به رژیم کودک کش و جعلی اسرائیل گفت: در روایات متعدد داریم که قبل از ظهور حضرت مهدی (عج)، ایرانیان صهیونیست ها را نابود خواهند کرد و ان شاالله این امر به زودی محقق خواهد شد.
وی افزود: قلب همه آزادگان جهان با اقدام بی نظیر ایران اسلامی و سیلی محکم به اسرائیل شاد شد و این اقدام نیاز به روایت هنری توسط هنرمندان انقلابی دارد و گرنه این حماسه بزرگ توسط دشمنان تحریف خواهد شد.

کد مطلب: 15344
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری