رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک:
هنر نمایش ابزار مهمی برای انتقال مفاهیم قیام ۱۵ خرداد به شمار می رود
تاریخ انتشار : خرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۶:۵۰ ب.ظ
 
چهارمین یادواره فرهنگی هنری طلوع خرداد با اجرای نمایش های خیابانی در سطح شهرستان قرچک به کار خود پایان داد.
 هنر نمایش ابزار مهمی برای انتقال مفاهیم قیام ۱۵ خرداد به شمار می رود

به گزارش ندای وارنا؛ محمود برزگر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد بیان داشت: چهارمین یادواره فرهنگی و هنری طلوع خرداد با اجرای ۱۰ نمایش خیابانی در نقاط پر تردد شهرستان قرچک از جمله پل تاریخی ۱۵ خرداد، پارک ۱۵ خرداد و با استقبال عمومی از این رویداد هنری به کار خود پایان داد.

محمود برزگر، هنر نمایش را ابزار مهمی برای انتقال مفاهیم قیام ۱۵ خرداد بشمار آورد و گفت: هنرمندان هنرهای نمایشی با استفاده از این هنر مهم ارتباطی با جامعه می توانند مفاهیم عمیقی را در ذهن مخاطب خود ماندگار کنند و خدا را شکر این یادواره امسال نیز با اجراهای ارزنده خیابانی توانست مخاطب قابل توجهی را جذب کند. با توجه به استقبال شهروندان شهرستان قرچک از این رویداد هنری که هر ساله همزمان با ایام حماسه قیام ۱۵ خرداد برگزار می شود، امسال نیز ابلاغ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و بنابر تایید شورای نظارت بر نمایش شهرستان قرچک، ۵ نمایش مجوز اجرای عموم به صورت خیابانی را گرفتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک بیان داشت: در مجموع این ۵ نمایش با ۱۰ اجرا در سطح شهرستان توانست مخاطب بالایی را خصوصا در بین نوجوانان و جوانان جذب کند و همین اجرای خیابانی می تواند در آینده به اشتیاق این مخاطبین برای حضور در گروه های هنری منجر شود. امیدواریم توانسته باشیم با درک نیاز عمومی از هنر نمایش و انتخاب آثار راه یافته برای اجرای عمومی به رونق این روزهای نمایش کمک کرده باشیم و مطالبه به حق شهروندان را در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی و هنری پاسخ داده باشیم.

گفتنی است در طول این رویداد نمایش های چند هیچ(به کارگردانی طیبه احسن عقیقی)، وفای به عهد(به نویسندگی و کارگردانی امیر علی علیزاده)، قاصد(به نویسندگی و کارگردانی رسول حق شناس)، تک تیر انداز و مبارزه(به نویسندگی محمد قربانی و کارگردانی محمد تقی رودگر) با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهگی هنری سپاه ۱۵ خرداد، کانون بسیج هنرمندان و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان قرچک با ۱۰ اجرا به کار خود پایان دادند.

کد مطلب: 13637
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری