هیچکس نباید نسبت به اربعین بی تفاوت باشد
تاریخ انتشار : آبان ۴, ۱۳۹۷ ۸:۰۰ ب.ظ
 
امام جمعه موقت ورامین ضمن تاکید بر اهمیت مراسم بزرگ اربعین حسینی گفت: هیچکس نباید نسبت به اربعین بی تفاوت باشد.
 هیچکس نباید نسبت به اربعین بی تفاوت باشد

به گزارش ندای وارنا؛حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته ورامین ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی طی سخنانی با اشاره به این که در آستانه اربعین حسینی قرار داریم، گفت: خوش به حال زائران حسینی و آنان که هم اکنون توفیق تشرف را پیدا کرده اند.

محمودی در ادامه با بیان اینکه پیاده روی اربعین در عراق قدمت چند صد ساله داد افزود: علما، بزرگان و محبین اهل بیت به پیاده روی اربعین معتقد بوده اند و امروز هم این عظمت و شکوه که از معجزات حسینی است به منصه ظهور در می آید.

درصد زنان با سواد کشور پس از انقلاب اسلامی به ۹۰ رسیده است

خطیب جمعه ورامین در ادامه با بیان اینکه افرادی به دنبال زیر سوال بردن این روز با شکوه هستند گفت: این افراد باید بدانند همان گونه که کسانی در لشکر یزید قرار گرفتند و امروز هیچ خبری از آنان نیست آنان نیز اگر توبه نکنند راه به جایی نخواهند برد و راه حسین هر سال نورانی تر ادامه خواهد یافت.

وی در خصوص وظیفه ای که بر گردن جاماندگان از قافله اربعین است نیز اظهار داشت: باید روز اربعین مراسم عزاداری باشکوه در هر کوی و برزنی برگزار شود، لذا در خواست کردیم که مساجد و هیئات مذهبی صبح روز اربعین به سوی امام زاده یحیی از نوادگان امام مجتبی حرکت و از ساعت ۱۰ صبح در مراسم عزادار شرکت کنند، لذا نباید هیچکس نسبت به اربعین حسینی بی تفاوت باشد.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به اینکه آبان ماه سالروز اقامه نماز جمعه ورامین است که ۳۰ سال از قدمت آن می گذرد بیان داشت: این سنگر مقدس همچنان پابرجاست که باید قدردان نعمت های نماز جمعه باشیم که سنگری است که به صورت هفتگی مجمع مومنان می شود و خنثی کننده توطئه دشمنان و روشنگر راه مردم و افشا کننده فتنه گران و منشا آثار خیر اجتماعی و فرهنگی است که متاسفانه برخی از شیعیان به این فریضه مهم کم توجه هستند و از این فیض بی بهره می مانند.

محمودی گفت: در حوزه تبیین دستاوردهای انقلاب یکی از این حوزه ها مربوط به زنان و خانواده بوده است چرا که در سال ۵۷ تنها ۳۵ درصد از زنان با سواد بودند اما امروز نزدیک به ۹۰ درصد زنان با سواد هستند و در سال ۵۵ تعداد دانش آموختگان دانشگاهی از میان زنان۶ درصد بود اما هم اکنون ۴۴ درصد زنان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و تعداد طلاب از چند ده نفر به ۸۰ هزار نفر رسیده است و در حوزه هایمختلف ورزشی، سیاسی، مشارکت های اجتماعی و علمی نیز زنان رشد بسیار خوبی را داشته اند.

امام جمعه موقت ورامین گفت: ایران اسلامی با داشتن ۷ هزار شهید و ۵ هزار جانباز زن نماد مقاومت و نقش آفرینی ممتاز زنان در انقلاب و دفاع مقدس است که آن را پاس می داریم.

ملت ایران هرگز فریب فتنه گران و نفوذی های استکبار را نخواهند خورد

وی با اشاره به مسائل سیاسی داخلی و خارجی و مشکلات مربوط به اقتصاد مردم نیز بیان داشت: مشکلات اقتصادی مردم جز دغدغه های جدی جامعه شده است و مسئولان باید این مسئله را درک کنند و مدیران با روحیه انقلابی به حل این مسائل و مشکلات بپردازند چرا که امروز کوتاهی از هیچ مسئولی قابل پذیرش نیست.

امام جمعه موقت ورامین اظهار داشت: آمریکا با تحریم های جدید چه لقدامی خواهد کرد مگر تاکنون تحریم نبودیم، همه می دانند که ترامپ هماکنون با اعمال سیاست های احمقانه اش در میان هم پیمانان خود نیز منزوی است و امروز گرفتار جنایت ولیعهد نابخرد سعودی هم شده است.

خطیب جمعه ورامین با بیان اینکه امروز آمریکا بیش از هر زمان دیگری میان ملت ها و کشورهای جهان منفور واقع شده است افزود: ملت ایران هرگز از تهدیدها و تحریم های آمریکا ابایی ندارد و انشااله در ۱۳ آبان پاسخ دندان شکن به آمریکا خواهند داد و در سراسر ایران یکپارچه فریاد «مرگ بر آمریکا» سر خواهند داد.

محمودی گفت: مردم باید کاملا هوشیار باشند چرا که رسانه های دشمن در پی این است که با دعوت مردم اعتراض و حرکات ضد انقلاب مردم را تهییج کنند و نا امنی در کشور ایجاد کنند که برخی از تحرکات آنان را در حال حاضر در مرزهای کشور شاهد هستیم.

وی بیان داشت: انتقاد و گلایه و شکایت از برخی عملکردها قابل قبول است ولی ملت ایران هرگز فریب فتنه گران و نفوذی های استکبار را نخواهند خورد.

منبع :مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 4938
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری