معاون وزیر صنعت،معدن ک نجارت کشور:
واحدهای تولیدی از نظر تامین ارز با مشکل روبرو هستند
تاریخ انتشار : مهر ۸, ۱۳۹۷ ۶:۵۶ ب.ظ
 
صادق نجفی معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت کشور گفت: در شرایط سختی واحدهای تولیدی ما، هم به لحاظ تامین آب هم از نظر تامین ارز هم به لحاظ تامین نقدینگی با مشکل روبرو هستند.
 واحدهای تولیدی از نظر تامین ارز با مشکل روبرو هستند

به گزارش ندای وارنا؛صادق نجفی معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شرایط سختی واحدهای تولیدی ما، هم به لحاظ تامین آب هم از نظر تامین ارز هم به لحاظ تامین نقدینگی با مشکل روبرو هستند.
وی افزود: در این شرایط ما باید خودمان چند کار انجام دهیم اولین مورد این است که باید فضای کسب و کار را برای این ها مهیا کنیم تا با مشکل روبرو نشوند.
نجفی گفت: این قابل قبول نیست که بیش از چند ماه است که ماشین آلات در گمرک مانده است و بخشی از این واحد در حوزه رنگرزی هنوز راه نیفتاند وما از اینجور واحدها که این اواخر راه افتاده اند خیلی داریم.
وی بیان کرد: در حال حاضر در این واحد ۱۸۰ نفر در حال انجام کار هستند و بالای چند میلیون متر مربع تولید پارچه ی رومبلمان داریم که ما وارد می کردیم که در حال حاضر واردات این ها را ممنوع کرده ایم.
معاون صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در حال پیگیری هستیم که مواد اولیه بخشی وارداتی هستند که خوشبختانه حل شد و به زودی ارز را م وارد می کنند.


وی تصریح کرد: از لحاظ نقدینگی مدیریت می کنیم و انجام و قول پیگیری می دهیم و الان در این منطقه ما نیاز به کار داریم.
نجفی گفت: اخیرا ما ۲۰۰ میلیارد تومان با بانک صنعت و معدن توافق کرده ایم که حدود ۱۰ تا ۱۳ درصد تسهیلات در اختیار واحدها قرار دهند و خوشبختانه آیین نامه تبصره ۱۸ هم تصویب وابلاع شد که از اینجا هم ۱۰ درصد تسهیلات داده می شود که جزء اون مواردی است که با همین تبصره ها در اختیار عزیزان قرار داده می شود. وی تاکید کرد: علاوه بر این یک بسته حمایتی هم وزارت صنعت و معدن داده است که در آن پیشنهاد های متعددی شده از جمله اینکه خوده شهرک ها ۸۰ درصد جرائمی که کارآفرین ها داشتند و یا با رقم کمتری دریافت و یا با اقساط بلند مدت ۶۰ ماهه دریافت کنند
معاون وزیر صعنت، معدن و تجارت تصریح کرد: خوشبختانه مقام مالی وزارت هم پیگیر این موضوع هستند تا بتوانیم تسهیلاتی که در این بسته ها وجود دارددولت تصویب کند.

وی گفت: حدود ۲/۵میلیون متر مربع ازپارچه های رو مبلی را وارد میکردیم در حال حاضر ظرفیت این واحد۴/۵میلیون متر مربع است یعنی ۹۰ درصد بیش از آن چیزی که در کشور نیاز داریم است.
نجفی بیان کرد: در برنامه داریم بخشی هم که وارداتی هست را هم برطرف کنیم و قول ندهیم که نیاز مالی و نیازهای دیگری هم که دارند تامین کنیم و ما صددر صد به این عزیزان قول مساعدت و همکاری می دهیم.

منبع : قرچک آنلاین

انتهای پیام/

کد مطلب: 4174
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری