فرماندار ورامین:
ورامین از عدم زیر ساخت های مناسب رنج می برد
تاریخ انتشار : مرداد ۱, ۱۳۹۶ ۸:۳۰ ب.ظ
 
فرماندار ورامین گفت: شهرستان ورامین با داشتن سابقه و قدمت تاریخی و برخورداری از ظرفیت های ممتاز کشاورزی ، اقتصادی، صنعتی و گردشگری از عدم زیر ساخت های مناسب رنج می برد.
 ورامین از عدم زیر ساخت های مناسب رنج می برد

به گزارش ندای وارنا به نقل از مهر، محمد رضا یوسفی ظهر یکشنبه ۱ مرداد ۹۶ در سومین نشست ستاد تدوین سند توسعه پایدار شهرستان ورامین که با حضور معاونین فرمانداری ورامین و مسئولین اجرایی و دانشگاهی این شهرستان در محل فرمانداری ورامین برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: شهرستان ورامین با داشتن سابقه و قدمت تاریخی و برخورداری از ظرفیت های ممتاز کشاورزی ، اقتصادی، صنعتی و گردشگری به دلیل نبود زیرساخت های مناسب با کمبود امکانات مواجه است که باید سعی کنیم با تهیه و تدوین سند توسعه و بررسی مشکلات و ضعف های موجود در شهرستان به توسعه همه جانبه ان کمک کنیم.

وی تدوین این سند را موجب پیشرفت و توسعه همه جانبه شهرستان دانست و گفت: اجرای این برنامه در راستای فرمایش مقام  معظم رهبری و تاکید ایشان در برنامه داشتن برای نیل به اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی یک ضرورت است  که این امر میتواند در تحقق اقتصاد مقاومتی و تا حدودی زمینه مساعدی را جهت جلوگیری از سلیقه ای عمل کردن دستگاه های اجرایی در اجرای پروژه ها و برنامه ها در شهرستان ورامین فراهم آورد.

وی با تاکید بر لزوم شناخت همه‌جانبه شهرستان در راستای تحقق مطلوب طرح تدوین سند توسعه شهرستان ورامین گفت : اگر برنامه ریزی و توسعه زیرساختی در دستور کار مدیران این شهرستان باشد شهرستان ورامین بیشتر از این می تواند به سمت پیشرفت حرکت کند و با تدوین سند توسعه می توانیم برنامه ها و اهدافی که این شهرستان را بر روی ریل توسعه قرار دهد را مشخص کنیم.

فرماندار ورامین شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای مناطق مختلف  شهرستان را از جمله اهداف سند توسعه عنوان کرد و گفت: ما معتقدیم که هیچ منطقه‌ای محروم نیست و اگر از ظرفیت‌های ناشناخته آن به درستی استفاده شود قابلیت توسعه و پیشرفت را دارد و این سند بر مبنای رویکرد علمی و با محوریت و مشارکت همه اقشار اعم از بخش‌های دولتی و خصوصی و نخبگان و صاحب‌نظران تنظیم خواهد شد.

وی گفت: شناخت قابلیتها و ظرفیتهای بالقوه، تنگناها و چالشهای توسعه هر شهرستان و شکوفایی استعدادها در جهت رفع محرومیت ها از دیگر اهدف تدوین سند توسعه پایدار می باشد که در این راستا تمام فعالیت‌هایی که در مسیر توسعه شهرستان نقش کلیدی دارند شناسایی خواهند شد.

یوسفی شاخصه های اصلی سند توسعه این شهرستان را استفاده از فنون جدید برنامه ریزی بیان و تصریح کرد: عملیات تدوین سند توسعه شهرستان آغاز شده است که قرار است عملیات اجرایی آن با مشارکت دیگر مسوولین به انجام برسد.
وی بر لزوم سرعت بخشیدن به فرآیند گردآوری اطلاعات اولیه و دقیق توسط دستگاه های اجرایی تاکید کرد و تلاش برای دستیابی به یک طرح جامع وکامل بر مبنای یک افق منطقی ، مدبرانه و کارشناسانه را خواستار شد .

بر اساس این گزارش، سومین نشست ستاد تدوین سند توسعه پایدار شهرستان ورامین با هدف شناسایی بیشتر مسائل و مشکلات ،حرکت با نگاه مدبرانه ،تعریف برنامه های کاربردی در مسیر توسعه همه جانبه شهرستان ورامین برگزار شد.

کد مطلب: 1907
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری